Współtwórca i wybitny przedstawiciel kubizmu. Kształcił się od 1901 r. w krakowskiej ASP pod kierunkiem Józefa Mehoffera i Jana Stanisławskiego. W 1903 r. wyjechał do Paryża, gdzie ok. 1910 związał się z kubistami. Nazwisko zmienił w 1912 r.

Dołączona kserokopia ekspertyzy Hanny Kubaszewskiej z lat 90. XX w. [niestety oryginał zaginął]: "Uważam" - pisze autorka, "że jest to autentyczny obraz Louis Marcoussisa z wczesnego okresu twórczości artysty, jeszcze przed uformowaniem jego oryginalnego stylu. W potraktowaniu formy i koloru, sugerujących znajomość twórczości Cezanne`a, wykazuje duże podobieństwa do pejzaży Marcoussisa z lat 1904-1907 (m.in. Pejzaż, ol. płótno na tekturze, własność prywatna, Paryż i Pejzaż, ol./płótno, własność prywatna, Nicea) - oba reprodukowane w monografii J. Lafranchisa z 1961 r., nr-y katalogu P. 4 i P. 20".

9
Louis MARCOUSSIS (1878 Warszawa - 1941 Cusset)

WIDOK NA JEZIORO GARDA z MIASTEM MALCESINE, ok. 1905

olej na płótnie dublowanym, 27 x 41 cm,
sygnowany p.d. "LMarkus"

Rzadkość antykwaryczna!

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Współtwórca i wybitny przedstawiciel kubizmu. Kształcił się od 1901 r. w krakowskiej ASP pod kierunkiem Józefa Mehoffera i Jana Stanisławskiego. W 1903 r. wyjechał do Paryża, gdzie ok. 1910 związał się z kubistami. Nazwisko zmienił w 1912 r.

Dołączona kserokopia ekspertyzy Hanny Kubaszewskiej z lat 90. XX w. [niestety oryginał zaginął]: "Uważam" - pisze autorka, "że jest to autentyczny obraz Louis Marcoussisa z wczesnego okresu twórczości artysty, jeszcze przed uformowaniem jego oryginalnego stylu. W potraktowaniu formy i koloru, sugerujących znajomość twórczości Cezanne`a, wykazuje duże podobieństwa do pejzaży Marcoussisa z lat 1904-1907 (m.in. Pejzaż, ol. płótno na tekturze, własność prywatna, Paryż i Pejzaż, ol./płótno, własność prywatna, Nicea) - oba reprodukowane w monografii J. Lafranchisa z 1961 r., nr-y katalogu P. 4 i P. 20".