Malarka i graficzka, córka malarza Antoniego Gramatyki. Kształciła się w SSP dla Kobiet Toli Certowicz w Krakowie, do 1904 naukę kontynuowała w Paryżu w École des Beaux-Arts. W 1900 debiutowała w krakowskim TPSP, wiele wystawiała, m in. w warszawskim TPSP, ok. 1921 otrzymała w Krakowie nagrodę w konkursie na znaki drukarskie. Uczyła rysunku na Wyższych Kursach dla Kobiet im. A. Baranieckiego w Krakowie. Tematem jej prac malarskich były pejzaże, realistyczne studia portretowe, malowane techniką olejna i akwarelową. Związana z Towarzystwem Polska Sztuka Stosowana projektowała m. in. witraże, afisze, znaki drukarskie, kartki pocztowe, ilustracje książkowe.
akwarela, tektura, 35,5 x 25,3 cm,
sygn. l.d.: AGramatyka 913.
Na odwrocie napis ołówkiem: "Widok na Jarmutę w Szczawnicy", oraz pieczęć zakładu galanteryjno-introligatorskiego Roberta Jahody, znanego krakowskiego introligatora, którego zakład zajmował się również oprawą obrazów.
Malarka i graficzka, córka malarza Antoniego Gramatyki. Kształciła się w SSP dla Kobiet Toli Certowicz w Krakowie, do 1904 naukę kontynuowała w Paryżu w École des Beaux-Arts. W 1900 debiutowała w krakowskim TPSP, wiele wystawiała, m in. w warszawskim TPSP, ok. 1921 otrzymała w Krakowie nagrodę w konkursie na znaki drukarskie. Uczyła rysunku na Wyższych Kursach dla Kobiet im. A. Baranieckiego w Krakowie. Tematem jej prac malarskich były pejzaże, realistyczne studia portretowe, malowane techniką olejna i akwarelową. Związana z Towarzystwem Polska Sztuka Stosowana projektowała m. in. witraże, afisze, znaki drukarskie, kartki pocztowe, ilustracje książkowe.