Studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych - w latach 1895-97 u L. Loefflera, pó¼niej w pracowni L. Wyczółkowskiego (1896 - 99). Naukę kontynuował u Nikolausa Gysisa w akademii monachijskiej. Związany ze środowiskiem artystycznym Lwowa. Przez wiele lat mieszkał w Wiedniu. Stamtąd na rok wyjechał do Paryża (1911 r.), a także trzykrotnie podróżował do Palestyny (1922, 1929, 1932), w której od 1936 r. osiedlił się na stałe. Po wybuchu II wojny światowej wyjechał do Stanów Zjednoczonych. Malował baśniowo-symboliczne kompozycje, sceny rodzajowe o tematyce żydowskiej, portrety, akty, widoki miejskie i pejzaże. Ponadto zajmował się ilustracją książkową, grafiką i projektowaniem kartek pocztowych. Prezentował swoje prace na wystawach lwowskiego i krakowskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych, a także w warszawskiej Zachęcie, gdzie w 1935 roku odbyła się wystawa monograficzna prac artysty.

57
Wilhelm WACHTEL (1875-1942)

Widok na dzielnicę Naschmarkt w Wiedniu, 1914 r.

olej/płótno, 51 x 72 cm
sygnowany i datowany p. g.: `WILH | WACHTEL | 1914` oraz tytuł autorski p. d.: `NASCHMARKT | WIEN`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych - w latach 1895-97 u L. Loefflera, pó¼niej w pracowni L. Wyczółkowskiego (1896 - 99). Naukę kontynuował u Nikolausa Gysisa w akademii monachijskiej. Związany ze środowiskiem artystycznym Lwowa. Przez wiele lat mieszkał w Wiedniu. Stamtąd na rok wyjechał do Paryża (1911 r.), a także trzykrotnie podróżował do Palestyny (1922, 1929, 1932), w której od 1936 r. osiedlił się na stałe. Po wybuchu II wojny światowej wyjechał do Stanów Zjednoczonych. Malował baśniowo-symboliczne kompozycje, sceny rodzajowe o tematyce żydowskiej, portrety, akty, widoki miejskie i pejzaże. Ponadto zajmował się ilustracją książkową, grafiką i projektowaniem kartek pocztowych. Prezentował swoje prace na wystawach lwowskiego i krakowskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych, a także w warszawskiej Zachęcie, gdzie w 1935 roku odbyła się wystawa monograficzna prac artysty.