Motywy górskie w twórczości Wyczółkowskiego pojawiają się często. Artysta chętnie malował Tatry i Karpaty Wschodnie, jednak pejzaż beskidzki to temat bardzo rzadki, niewątpliwie bliższy malarstwu Juliana Fałata. Widok na Babią Górę z okolic Chabówki powstał zapewne podczas jednej z wizyt artysty w Rabce. Masyw Babiej ukazany jest w nieco chmurnej, mglistej aurze. Ciemny błękit góry, podkreślony smugą fioletu poniższego pasma, kontrastuje z pasem jasnej zieleni na pierwszym planie i z szarością zachmurzonego nieba. Artysta notuje to wszystko miękkimi plamami farby akwarelowej, wykorzystując do partii nieba niezamalowane fragmenty kremowego papieru.
akwarela, papier,
30, 2 x 12,7 cm
sygn. oł. p.d.: LWyczół
Na odwrocie pieczęć Salonu Artystów Malarzy Polskich wypełniona atramentem: "Prof. Leon Wyczółkowski / Babia Góra akw. / 200 (Dwieście) zł."
Motywy górskie w twórczości Wyczółkowskiego pojawiają się często. Artysta chętnie malował Tatry i Karpaty Wschodnie, jednak pejzaż beskidzki to temat bardzo rzadki, niewątpliwie bliższy malarstwu Juliana Fałata. Widok na Babią Górę z okolic Chabówki powstał zapewne podczas jednej z wizyt artysty w Rabce. Masyw Babiej ukazany jest w nieco chmurnej, mglistej aurze. Ciemny błękit góry, podkreślony smugą fioletu poniższego pasma, kontrastuje z pasem jasnej zieleni na pierwszym planie i z szarością zachmurzonego nieba. Artysta notuje to wszystko miękkimi plamami farby akwarelowej, wykorzystując do partii nieba niezamalowane fragmenty kremowego papieru.