Cézannistyczny pejzaż o spiętrzonych domach u stóp wieży kościelnej. Nieliczne postacie. Dobrze oddana perspektywa powietrza. Atmosfera leniwego życia w słonecznym upale.
Artysta krótko studiował w Monachium, od 1911 stale przebywał w Paryżu, należąc do środowiska École de Paris. Przyjaźnił się z Utrillem, Soutinem, Modiglianim. Dużo wystawiał. Aresztowany w 1944, zginął zapewne w Oświęcimiu. "Początkowo malował pod wpływem Cézanne`a i fowistów, a zwłaszcza Maurice`a Vlamincka, dynamiczne obrazy o efektownym dukcie pędzla. W jego pracach z dwudziestolecia międzywojennego, ekspresyjnych pejzażach i martwych naturach, widać wpływ Soutine`a" (A. Wierzbicka).
olej, płótno 38,5 x 55,5
sygnowany u dołu po prawej: \"H. Epstein\"
Cézannistyczny pejzaż o spiętrzonych domach u stóp wieży kościelnej. Nieliczne postacie. Dobrze oddana perspektywa powietrza. Atmosfera leniwego życia w słonecznym upale.
Artysta krótko studiował w Monachium, od 1911 stale przebywał w Paryżu, należąc do środowiska École de Paris. Przyjaźnił się z Utrillem, Soutinem, Modiglianim. Dużo wystawiał. Aresztowany w 1944, zginął zapewne w Oświęcimiu. "Początkowo malował pod wpływem Cézanne`a i fowistów, a zwłaszcza Maurice`a Vlamincka, dynamiczne obrazy o efektownym dukcie pędzla. W jego pracach z dwudziestolecia międzywojennego, ekspresyjnych pejzażach i martwych naturach, widać wpływ Soutine`a" (A. Wierzbicka).