Malarz, uczeń krakowskiej SSP w pracowniach Loefflera i Wyczółkowskiego (1894-1899), studia kontynuował w akademii monachijskiej. Od 1900 wystawiał w lwowskim TPSP, poza Lwowem mieszkał w Wiedniu i Paryżu. W latach 1924, 1929, 1932 przebywał w Palestynie, gdzie osiadł na stałe w 1936. Po II wojnie przeniósł się do USA. Zaczynał od inspiracji symbolizmem, secesją i postimpresjonizmem, malował konwencjonalne portrety, był zafascynowany narodową symboliką żydowską. Pierwsze motywy bliskowschodnie pojawiają się w jego malarstwie już ok. 1900. W okresie międzywojennym wystawia we Lwowie i Krakowie m. in. cézanne`owskie pejzaże - serię widoków z Jerozolimy, Tel Awiwu, Safedu i Hajfy.
olej, tektura, 58 x 62 cm
sygn. p.d.: Wilch / Wachtel / Hajfa
na odwrocie dwie okrągłe pieczątki: austriackiego
Bundesdenkmalamt i producenta materiałów malarskich
Malarz, uczeń krakowskiej SSP w pracowniach Loefflera i Wyczółkowskiego (1894-1899), studia kontynuował w akademii monachijskiej. Od 1900 wystawiał w lwowskim TPSP, poza Lwowem mieszkał w Wiedniu i Paryżu. W latach 1924, 1929, 1932 przebywał w Palestynie, gdzie osiadł na stałe w 1936. Po II wojnie przeniósł się do USA. Zaczynał od inspiracji symbolizmem, secesją i postimpresjonizmem, malował konwencjonalne portrety, był zafascynowany narodową symboliką żydowską. Pierwsze motywy bliskowschodnie pojawiają się w jego malarstwie już ok. 1900. W okresie międzywojennym wystawia we Lwowie i Krakowie m. in. cézanne`owskie pejzaże - serię widoków z Jerozolimy, Tel Awiwu, Safedu i Hajfy.