Dzieło prezentuje typowy dla francuskiej rzeźby akademickiej przetworzony na rodzajową modłę popularny temat mitologiczny. Półnaga siedząca Wenus, trzymająca w rękach girlandę kwiatową, poucza Amora stojącego u jej stóp, poniżej porzucony kołczan ze strzałami. Gładkie i eleganckie, "neobarokowe" grupy Moreau całkowicie ignorują poszukiwania i osiągnięcia Augusta Rodina i jego następców, zawsze budzą jednak respekt techniczną sprawnością, doskonałością obserwacji natury i zakorzenieniem w antycznej tradycji.
brąz patynowany, podstawa z czarnego kamienia,
wys. 56 cm.
Z boku sygn.: MATH. MOREAU, i stempel: BRONZE GARANTIE PARIS J.B. DEPOSEE oraz numer I 11281.
Dzieło prezentuje typowy dla francuskiej rzeźby akademickiej przetworzony na rodzajową modłę popularny temat mitologiczny. Półnaga siedząca Wenus, trzymająca w rękach girlandę kwiatową, poucza Amora stojącego u jej stóp, poniżej porzucony kołczan ze strzałami. Gładkie i eleganckie, "neobarokowe" grupy Moreau całkowicie ignorują poszukiwania i osiągnięcia Augusta Rodina i jego następców, zawsze budzą jednak respekt techniczną sprawnością, doskonałością obserwacji natury i zakorzenieniem w antycznej tradycji.