Malarz, rysownik, ilustrator, związany z warszawskim środowiskiem artystycznym, uczeń warszawskiej SSP w pracowniach J.F. Piwarskiego, Ch. Breslaura, A. Kokulara i M. Zaleskiego. Podczas studiów często wyjeżdżał z grupą przyjaciół na plenery w okolice Warszawy, podróżował po Królestwie i Litwie, odwiedził Góry Świętokrzyskie i Ojców. Początkowo uczył rysunku, kopiował obrazy. Podczas odbytej w 1856 podróży zwiedził Drezno, Wiedeń, Brukselę i Paryż, gdzie podziwiał malarstwo holenderskie XVII w. i twórczość barbizończyków. W jego dojrzałej twórczości dominują sceny rodzajowe - motywy z jarmarków, polowań, często nawiązywał do tematyki żydowskiej i cygańskiej, był wrażliwy na urodę polskiego krajobrazu. Posługiwał się techniką olejną i akwarelową. Po 1856 zajął się ilustratorstwem, współpracował z wieloma pismami literackimi i satyrycznymi, na stałe współpracował z "Tygodnikiem Ilustrowanym".
akwarela, gwasz, papier, 47 x 34,5 cm,
sygn. l.d.: F. Kostrzewski / 1893
Na odwrocie naklejka z numerem atramentem: 193.
Malarz, rysownik, ilustrator, związany z warszawskim środowiskiem artystycznym, uczeń warszawskiej SSP w pracowniach J.F. Piwarskiego, Ch. Breslaura, A. Kokulara i M. Zaleskiego. Podczas studiów często wyjeżdżał z grupą przyjaciół na plenery w okolice Warszawy, podróżował po Królestwie i Litwie, odwiedził Góry Świętokrzyskie i Ojców. Początkowo uczył rysunku, kopiował obrazy. Podczas odbytej w 1856 podróży zwiedził Drezno, Wiedeń, Brukselę i Paryż, gdzie podziwiał malarstwo holenderskie XVII w. i twórczość barbizończyków. W jego dojrzałej twórczości dominują sceny rodzajowe - motywy z jarmarków, polowań, często nawiązywał do tematyki żydowskiej i cygańskiej, był wrażliwy na urodę polskiego krajobrazu. Posługiwał się techniką olejną i akwarelową. Po 1856 zajął się ilustratorstwem, współpracował z wieloma pismami literackimi i satyrycznymi, na stałe współpracował z "Tygodnikiem Ilustrowanym".