PROWENIENCJA:
- Aukcja w Agra Art (24.03.2005, poz. kat. 43);
- Kolekcja prywatna, Polska.
„28 VII 1986 dopiero teraz znowu zobaczyłem / tę PIERŚ w mroku PROSTOKĄTA, który był ba - / rdziej NIGREDO niż SILLY BUCKET czy też mo- / że zoranym, zaoranym polem. Że Funkcje są / dzielone: INTELEKTUALNA na lewo (...) / EMOCJONALNA na prawo (...) / JAK HAUST MORZA ... było to metafo / ryczne opisanie First – Hand experience, Dozna - / nia Bezpośredniego, Autentycznego. Aur, było...” [fragment tekstu Zbigniewa Makowskiego z prezentowanego obrazu.]
gwasz, akwarela, tusz pióro, ołówek, collage, papier, 73 x 129 cm;
sygn. l. d.: Cosme Tura. Zbigniew Makowski f. VIII. 1986 (ołówkiem)
na odwrocie sygn l. d.: wg. The Temple of Janus Sebastiano Mazzoni’ego (1611-1678) / Zbigniew Makowski f. VIII. 1986 (tuszem), na dolnym marginesie po środku [dot. awersu]: wg A [przekreślone] COSME TURA, gwasz, 1986 (ołówkiem), wyżej: 73 x 127.
PROWENIENCJA:
- Aukcja w Agra Art (24.03.2005, poz. kat. 43);
- Kolekcja prywatna, Polska.
„28 VII 1986 dopiero teraz znowu zobaczyłem / tę PIERŚ w mroku PROSTOKĄTA, który był ba - / rdziej NIGREDO niż SILLY BUCKET czy też mo- / że zoranym, zaoranym polem. Że Funkcje są / dzielone: INTELEKTUALNA na lewo (...) / EMOCJONALNA na prawo (...) / JAK HAUST MORZA ... było to metafo / ryczne opisanie First – Hand experience, Dozna - / nia Bezpośredniego, Autentycznego. Aur, było...” [fragment tekstu Zbigniewa Makowskiego z prezentowanego obrazu.]