Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka i Wyczółkowskiego, który uważał go za swojego następcę. Studia kontynuował w Paryżu, Londynie i we Włoszech. Podróżował na Ukrainę śladami Wyczółkowskiego i Stanisławskiego podejmując tematy ludowe oraz malując tamtejsze krajobrazy. Najchętniej posługiwał się akwarelą, tworząc portrety, martwe natury, liczne przedstawienia kwiatów, pejzaże. Projektował kilimy dla prowadzonej razem z żoną wytwórni. Był honorowym członkiem TPSP w Krakowie, gdzie wystawiał obrazy już od 1910 roku. Jego dzieła, tj. Portret żony znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie.
akwarela, papier, 23,5 x 24,5 cm,
sygn. p.d.: Teod. Grott 1922.
Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka i Wyczółkowskiego, który uważał go za swojego następcę. Studia kontynuował w Paryżu, Londynie i we Włoszech. Podróżował na Ukrainę śladami Wyczółkowskiego i Stanisławskiego podejmując tematy ludowe oraz malując tamtejsze krajobrazy. Najchętniej posługiwał się akwarelą, tworząc portrety, martwe natury, liczne przedstawienia kwiatów, pejzaże. Projektował kilimy dla prowadzonej razem z żoną wytwórni. Był honorowym członkiem TPSP w Krakowie, gdzie wystawiał obrazy już od 1910 roku. Jego dzieła, tj. Portret żony znajdują się w Muzeum Narodowym w Krakowie.