Tradycja wyrobu kamionki i fajansu w prowincji Satsuma datowana jest na początek XVI wieku. Wyrób tego typu naczyń na południu wyspy Kiusiu umożliwiła inwazja na Koreę z lat 1596-98 i porwanie tamtejszych ceramików. Czerep naczyń w kolorze kości pokryty jest zwykle szkliwem krakelurowym oraz wyszukaną i drobiazgową dekoracją malarską. Moda na wyroby z Satsumy wśród Europejczyków zapanowała po wystawie światowej w Paryżu w roku 1867. Dwie sceny - dama ze służbą we wnętrzu oraz możnowładca, któremu ofiarowywane są dary (scena w pejzażu) - ujęte są w bogaty ornament oraz po bokach w rezerwy z pejzażami.
Fajans, malatury naszkliwne i podszkliwne, złocenia, mosiądz;
wys. 53,5 cm
Tradycja wyrobu kamionki i fajansu w prowincji Satsuma datowana jest na początek XVI wieku. Wyrób tego typu naczyń na południu wyspy Kiusiu umożliwiła inwazja na Koreę z lat 1596-98 i porwanie tamtejszych ceramików. Czerep naczyń w kolorze kości pokryty jest zwykle szkliwem krakelurowym oraz wyszukaną i drobiazgową dekoracją malarską. Moda na wyroby z Satsumy wśród Europejczyków zapanowała po wystawie światowej w Paryżu w roku 1867. Dwie sceny - dama ze służbą we wnętrzu oraz możnowładca, któremu ofiarowywane są dary (scena w pejzażu) - ujęte są w bogaty ornament oraz po bokach w rezerwy z pejzażami.