Wazon o kulistej czaszy z obręczą denną, szerokiej krótkiej szyjce, z plastycznym uchwytami - pająkami ze znakiem krzyża na odwłoku. Realizacja krakowskiego rzeźbiarza i ceramika Kontantego Laszczki (1865-1956) w Dziale Fajansów, z którym od 1917 roku (rok założenia) współpracowało wielu wybitnych rzeźbiarzy - ceramików ( m. in. Szczepkowski, Hochmann). Wg Bolesławy Kołodziejowej wazon z pająkami zrealizowano w latach 20. XX w., w kilku wersjach kolorystycznych (por. B. Kołodziejowa, Ceramika Krakowska I poł. XX w., w: Rocznik Muzeum Mazowieckiego w Płocku 14/1991, s. 138).
fajans (delikatny), jasna angoba, szkliwo przejrzyste ołowiowe (z krakelurą, niewielki odprysk
na jednym z odnóży pająka); wys. 25,5 cm, szer. (z uchwytami) ok. 38 cm; średn. 30 cm;
sygn. czarnym drukiem: znak odwróconej swargi (swastyki), niżej półkoliście: SKAWINA.
Polska, Skawina, Skawińskie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych (zał. 1909), Dział Fajansów, model Konstantego Laszczki, realizacja: lata 20. XX w.
Wazon o kulistej czaszy z obręczą denną, szerokiej krótkiej szyjce, z plastycznym uchwytami - pająkami ze znakiem krzyża na odwłoku. Realizacja krakowskiego rzeźbiarza i ceramika Kontantego Laszczki (1865-1956) w Dziale Fajansów, z którym od 1917 roku (rok założenia) współpracowało wielu wybitnych rzeźbiarzy - ceramików ( m. in. Szczepkowski, Hochmann). Wg Bolesławy Kołodziejowej wazon z pająkami zrealizowano w latach 20. XX w., w kilku wersjach kolorystycznych (por. B. Kołodziejowa, Ceramika Krakowska I poł. XX w., w: Rocznik Muzeum Mazowieckiego w Płocku 14/1991, s. 138).