kulista, lekko spłaszczona; wokół czaszy na szafirowo zielonkawym tle reliefowy biały orszak nagich puttów, grających na instrumentach, bawiących się, tańczących i jadących na kozłach;
wyszczerbienie przy obręczy dennej;

Znana z kolekcji muzealnych secesyjna waza z orszakiem grających i baraszkujących puttów i kozłów wykonana przez znanego krakowskiego artystę-rzeźbiarza na pocz. XX wieku, miała swoje repliki; Laszczka wykonał je w latach ok. 1923-1927 w Dziale Fajansów Artystycznych w Skawinie, gdzie - po zamknięciu wytwórni ceramiki artystycznej w podkrakowskich Dębnikach (1920) - podjęta została współpraca z artystami, nie tylko krakowskimi.

628
Konstanty LASZCZKA (1865-1956)

Waza z korowodem grających puttów-satyrów z kozłami - model ok. 1903

fajans delikatny, farby ceramiczne, szkliwo przejrzyste;
wys. 22,5 cm, średn. ok. 35 cm; sygn. ryta przy krawędzi (pod szkliwem): K. Laszczka; od spodu druk czarny (lekko rozmyty): tarcza z napisem SKAWINA i czterema poziomymi liniami.
Realizacja: Skawińskie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych w Skawinie - Dział Fajansów (zał. 1917), lata 20. XX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

kulista, lekko spłaszczona; wokół czaszy na szafirowo zielonkawym tle reliefowy biały orszak nagich puttów, grających na instrumentach, bawiących się, tańczących i jadących na kozłach;
wyszczerbienie przy obręczy dennej;

Znana z kolekcji muzealnych secesyjna waza z orszakiem grających i baraszkujących puttów i kozłów wykonana przez znanego krakowskiego artystę-rzeźbiarza na pocz. XX wieku, miała swoje repliki; Laszczka wykonał je w latach ok. 1923-1927 w Dziale Fajansów Artystycznych w Skawinie, gdzie - po zamknięciu wytwórni ceramiki artystycznej w podkrakowskich Dębnikach (1920) - podjęta została współpraca z artystami, nie tylko krakowskimi.