Karol Filip Malcz (1797-1867) po nauce zawodu, prawdopodobnie w warsztacie dziadka, wyruszył w 1818 roku w tradycyjną wędrówkę rzemieślniczą do krajów Europy Zachodniej. Po powrocie do Warszawy, wykonał około 1827 sztukę mistrzowską w warsztacie Jana Macieja Schwartza. Warsztat Malcza był jednym z największych warsztatów złotniczych ówczesnej Warszawy. Produkował różnorodne wyroby, zarówno sakralne jak i srebra użytkowe. Malcz wystawiał swoje wyroby na wystawach przemysłu krajowego, gdzie zyskiwał wysokie uznanie. Formy przedmiotów, a także projekty i rysunki dekoracji, Malcz wykonywał w większości własnoręcznie. Produkował srebra w stylu historycznym: neorenesansowe, neobarokowe, neoklasycystyczne. Srebra Malcza posiadają liczne zbiory muzealne oraz właściciele prywatni.

52
WAZA, Karol Malcz, Warszawa, lata 50-te XIX w.

Srebro próby 84, kość;
wys. 24 cm ; waga: 2445 g.
Puncowana: W.K. / 185[.] - punca niedobita | w kwadracie 84 | w okręgu dwugłowy orzeł | w owalu Malcz | w owalu kotwica

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Karol Filip Malcz (1797-1867) po nauce zawodu, prawdopodobnie w warsztacie dziadka, wyruszył w 1818 roku w tradycyjną wędrówkę rzemieślniczą do krajów Europy Zachodniej. Po powrocie do Warszawy, wykonał około 1827 sztukę mistrzowską w warsztacie Jana Macieja Schwartza. Warsztat Malcza był jednym z największych warsztatów złotniczych ówczesnej Warszawy. Produkował różnorodne wyroby, zarówno sakralne jak i srebra użytkowe. Malcz wystawiał swoje wyroby na wystawach przemysłu krajowego, gdzie zyskiwał wysokie uznanie. Formy przedmiotów, a także projekty i rysunki dekoracji, Malcz wykonywał w większości własnoręcznie. Produkował srebra w stylu historycznym: neorenesansowe, neobarokowe, neoklasycystyczne. Srebra Malcza posiadają liczne zbiory muzealne oraz właściciele prywatni.