Artysta studiował 1880-85 w Krakowie, m.in. w klasie kompozycyjnej Matejki. Studia kontynuował w Paryżu. Wiele podróżował, m.in. do północnej Afryki. Zginął zastrzelony przez Xawerego Dunikowskiego.
Obraz wykazuje dobre akademickie wyszkolenie, staranne realistyczne wykonanie. Temat orientalny, echo romantycznych fascynacji egzotyką, był w XIX w. chętnie uprawiany, szczególnie we Francji, ale i w Polsce miał swych przedstawicieli. Obraz może być identyczny z wystawianymi w "Zachęcie" w 1891 r. "U wrót Mengli-Girej-Chana" (te same rozmiary) lub wystawionym w 1892 "U wrót meczetu", nagrodzonym na dorocznym konkursie Tow. Zachęty Sztuk Pięknych.
olej, płótno 37,4 × 46,7
sygnowany u dołu po prawej: "W.P."
na odwrocie: "Wacław Pawliszak 1887"
Artysta studiował 1880-85 w Krakowie, m.in. w klasie kompozycyjnej Matejki. Studia kontynuował w Paryżu. Wiele podróżował, m.in. do północnej Afryki. Zginął zastrzelony przez Xawerego Dunikowskiego.
Obraz wykazuje dobre akademickie wyszkolenie, staranne realistyczne wykonanie. Temat orientalny, echo romantycznych fascynacji egzotyką, był w XIX w. chętnie uprawiany, szczególnie we Francji, ale i w Polsce miał swych przedstawicieli. Obraz może być identyczny z wystawianymi w "Zachęcie" w 1891 r. "U wrót Mengli-Girej-Chana" (te same rozmiary) lub wystawionym w 1892 "U wrót meczetu", nagrodzonym na dorocznym konkursie Tow. Zachęty Sztuk Pięknych.