Praca jest opowieścią o Warszawie; o krótkodystansowych miejskich wyprawach. Wykonana z polerowanego aluminium struktura stanowi wizualizację niewidzialnych ścieżek, których próżno szukać na zwykłych mapach miasta.
Obiekt kontynuuje zainteresowanie artysty tym, co ukryte, niewidoczne czy zakamuflowane. Opiera się na, co jest charakterystyczne w jego pracach, specjalnie stworzonym systemie, który określa finalną formę pracy. Zasada, według którego elementy rzeźby są rozmieszczone, pozostaje tajemnicą. Tak jak w poprzednich realizacjach Jerzego Goliszewskiego były odczuwalne wpływy np. modernistycznych mozaik z lat 60. i 70., tak teraz widać oddziaływanie sztuki Katarzyny Kobro.
Urodził się w 1981 w Warszawie. Studiował malarstwo i grafikę w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 2008 roku odebrał dyplom magistra sztuki z wyróżnieniem oraz otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie im. Józefa Szajny, a w 2010 - CEC ArtsLink Award. Zajmuje się instalacją, rzeźbą oraz obiektami przestrzennymi. Realizuje projekty site-specific. Tworzy skomplikowane i złożone struktury. W swoich pracach posługuje się także elementami architektury i designu. Goliszewski pracuje z przestrzenią i jej detalami, przetwarza je, porządkuje i "oprawia" w kontekst. Jego prace były prezentowane w Warszawie, m.in. w Galerii Le Guern; Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego oraz w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki (razem z pracami Moniki Sosnowskiej i Martina Boyce`a), a także w SPACES w Cleveland. Brał udział w 6. Triennale Młodych w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku oraz w Festiwalu Wola Art. Był zapraszany na rezydencje artystyczne do Stanów Zjednoczonych, Niemiec i Japonii. Jego prace były pokazywane również w Poznaniu (Miejska Galeria Arsenał), Berlinie i Sapporo, a także w reprodukowane w publikacjach w Polsce (np. Architektura cienia Aleksandry Wasilkowskiej) i na całym świecie (Norwegia, Malezja/Singapur, Hongkong, Nowy Jork).
malowane aluminium, 21x27,9x10,5 cm
Estymacja: 7200 - 8800 zł
Praca jest opowieścią o Warszawie; o krótkodystansowych miejskich wyprawach. Wykonana z polerowanego aluminium struktura stanowi wizualizację niewidzialnych ścieżek, których próżno szukać na zwykłych mapach miasta.
Obiekt kontynuuje zainteresowanie artysty tym, co ukryte, niewidoczne czy zakamuflowane. Opiera się na, co jest charakterystyczne w jego pracach, specjalnie stworzonym systemie, który określa finalną formę pracy. Zasada, według którego elementy rzeźby są rozmieszczone, pozostaje tajemnicą. Tak jak w poprzednich realizacjach Jerzego Goliszewskiego były odczuwalne wpływy np. modernistycznych mozaik z lat 60. i 70., tak teraz widać oddziaływanie sztuki Katarzyny Kobro.
Urodził się w 1981 w Warszawie. Studiował malarstwo i grafikę w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 2008 roku odebrał dyplom magistra sztuki z wyróżnieniem oraz otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie im. Józefa Szajny, a w 2010 - CEC ArtsLink Award. Zajmuje się instalacją, rzeźbą oraz obiektami przestrzennymi. Realizuje projekty site-specific. Tworzy skomplikowane i złożone struktury. W swoich pracach posługuje się także elementami architektury i designu. Goliszewski pracuje z przestrzenią i jej detalami, przetwarza je, porządkuje i "oprawia" w kontekst. Jego prace były prezentowane w Warszawie, m.in. w Galerii Le Guern; Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego oraz w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki (razem z pracami Moniki Sosnowskiej i Martina Boyce`a), a także w SPACES w Cleveland. Brał udział w 6. Triennale Młodych w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku oraz w Festiwalu Wola Art. Był zapraszany na rezydencje artystyczne do Stanów Zjednoczonych, Niemiec i Japonii. Jego prace były pokazywane również w Poznaniu (Miejska Galeria Arsenał), Berlinie i Sapporo, a także w reprodukowane w publikacjach w Polsce (np. Architektura cienia Aleksandry Wasilkowskiej) i na całym świecie (Norwegia, Malezja/Singapur, Hongkong, Nowy Jork).