lata 60. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, 29,8 × 39,8 cm,
dwie pieczęcie autorskie na odwrocie
vintage
W procesie twórczym Rydet ogromną wagę przywiązywała do wywoływania swoimi pracami u odbiorcy odpowiednich emocji. Artystka uzyskiwała nastrój poszczególnych fotografii za pomocą przeróżnych środków, jakie daje fotografia analogowa, w tym przede wszystkim fotomontażu, ale też np. efektu pseudosolaryzacji, który widać na prezentowanej pracy. Wizualnie podobny jest do efektu solaryzacji. Charakteryzuje się częściowym odwróceniem obrazu negatywowego na pozytywowy pod działaniem dodatkowego, równomiernego oświetlenia materiału światłoczułego podczas wywoływania. W wyniku pseudosolaryzacji powstaje obraz pozytywowy z nałożonym słabszym obrazem negatywowym, oba obrazy oddziela jasna linia graniczna zwana ekwidensytą.
Publikacja: Zofia Rydet (1911-1997). Fotografie (Muzeum Sztuki w Łodzi, 1999).