Po ukończeniu, w 1952 Wydziału Malarstwa ASP w Krakowie rozpoczęła twórczość artystyczną w dziedzinie malarstwa, rysunku i grafiki. Uczestnicząc w wielu wystawach w kraju i zagranicą uzyskała kilka nagród, w tym srebrny medal i dyplom członka Akademii Tomasso Campanella w Rzymie. Twórczość Danuty Leszczyńskiej-Kluzy obejmuje m.in. cykle obrazów "Pustelnia" (1959-61), "Ogrody" (1963-70), "Zdarzenia" (1971), "Uniwersum" (1975-83), cykle akwafort, tekę gwaszy "Życiorys", grafiki z jedwabiem, grafiki z fotografią i inne. Prace artystki posiadają muzea w kraju i zagranicą m.in. w Sztokholmie, Nowym Jorku, Waszyngtonie, Tel-Awiwie, Tokio, Edynburgu. W opisach twórczości artystki, krytycy podkreślają jej upodobanie do eksperymentów i poszukiwanie nowatorskich form wyrazu, co objawia się rezygnacją z klasycznego, prostokątnego formatu prac, łączeniem niejednorodnych znaków plastycznych i korzystaniem, przy zachowaniu własnej indywidualności, z wielu dyscyplin sztuki.

89
Danuta LESZCZYŃSKA-KLUZA (ur. 1926, Przemyśl)

Walka z niedźwiedziem, 1998 r.

olej/płótno, 110 x 150 cm
sygnowany i datowany l.d.: `DANUTA LESZCZYŃSKA-KLUZA 1998`
sygnowany, opisany i datowany na odwrociu na blejtramie: ` "WALKA Z NIEDŹWIEDZIEM D. LESZCZYŃSKA-KLUZA | 1998-II` oraz na płótnie: ` "WALKA Z NIEDŹWIEDZIEM | D. LESZCZYŃSKA-KLUZA | POLOGNE - CRACOW| 1998`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Po ukończeniu, w 1952 Wydziału Malarstwa ASP w Krakowie rozpoczęła twórczość artystyczną w dziedzinie malarstwa, rysunku i grafiki. Uczestnicząc w wielu wystawach w kraju i zagranicą uzyskała kilka nagród, w tym srebrny medal i dyplom członka Akademii Tomasso Campanella w Rzymie. Twórczość Danuty Leszczyńskiej-Kluzy obejmuje m.in. cykle obrazów "Pustelnia" (1959-61), "Ogrody" (1963-70), "Zdarzenia" (1971), "Uniwersum" (1975-83), cykle akwafort, tekę gwaszy "Życiorys", grafiki z jedwabiem, grafiki z fotografią i inne. Prace artystki posiadają muzea w kraju i zagranicą m.in. w Sztokholmie, Nowym Jorku, Waszyngtonie, Tel-Awiwie, Tokio, Edynburgu. W opisach twórczości artystki, krytycy podkreślają jej upodobanie do eksperymentów i poszukiwanie nowatorskich form wyrazu, co objawia się rezygnacją z klasycznego, prostokątnego formatu prac, łączeniem niejednorodnych znaków plastycznych i korzystaniem, przy zachowaniu własnej indywidualności, z wielu dyscyplin sztuki.