Rycina jest jedną z cyklu sześciu podłużnych (fryzowych) akwafort Salvatora Rosy przedstawiających sceny z udziałem nieolimpijskich bóstw wodnych, głównie trytonów. B.12; W.93; N.1835, t. 13, s. 383, poz. 15; Bartsch 1854-76, t. 20, s. 270, poz. 15; Le Blanc 1854, t. 3, s. 360, poz. 7.

Malarz, rytownik, poeta i kompozytor. Zjadliwą satyrą narobił sobie wrogów tak potężnych jak sam Bernini, zmuszony był więc krążyć między Florencją, Rzymem a Neapolem. Jego dzikie, zaludnione zbójami pejzaże, dzięki wprowadzeniu elementu wzniosłości, uważane są za prototypowe dla romantyzmu, a Rosa stał się postacią kultową dla XVIII- i wczesno XIX-wiecznych romantyków, anty-Claudem (Lorrainem). Tematy historyczne wybierał rzadkie i ezoteryczne, w nietypowych ujęciach.

03
Salvatore ROSA (1615-1673)

WALKA TRYTONÓW Z SERII GRUPA TRYTONÓW, ok. 1660-1661

Akwaforta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym l.d. Wym. 10,7 x 16,5 cm (odbitka obcięta). sygn. na płycie p.d.: ROSA, na odwrocie: p.d. czerwona pieczęć z wpisanym ołówkiem numerem: 7270, ołówkiem: B.12 W.93. stan dobry, ślady zagrzybienia, papier miejscami przetarty, zadarty, na odwrocie p.g. ubytek uzupełniony, naklejony.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rycina jest jedną z cyklu sześciu podłużnych (fryzowych) akwafort Salvatora Rosy przedstawiających sceny z udziałem nieolimpijskich bóstw wodnych, głównie trytonów. B.12; W.93; N.1835, t. 13, s. 383, poz. 15; Bartsch 1854-76, t. 20, s. 270, poz. 15; Le Blanc 1854, t. 3, s. 360, poz. 7.

Malarz, rytownik, poeta i kompozytor. Zjadliwą satyrą narobił sobie wrogów tak potężnych jak sam Bernini, zmuszony był więc krążyć między Florencją, Rzymem a Neapolem. Jego dzikie, zaludnione zbójami pejzaże, dzięki wprowadzeniu elementu wzniosłości, uważane są za prototypowe dla romantyzmu, a Rosa stał się postacią kultową dla XVIII- i wczesno XIX-wiecznych romantyków, anty-Claudem (Lorrainem). Tematy historyczne wybierał rzadkie i ezoteryczne, w nietypowych ujęciach.