Obraz wystawiany, reprodukowany: Hotel Bristol, Warszawa, Dom Aukcyjny Ostoya, Aukcja nr 9, 12.03.2000, poz. 30
Wyjątkowy obraz w oevre malarza. Wysokiej rangi artystycznej, w stylistyce monachijskiej. Rzadszy i ciekawszy od późniejszej, krakowskiej twórczości autora.
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. u Wł. Łuszczkiewicza i J. Matejki oraz w Akademii Monachijskiej u Aleksandra Wagnera i Ottona Seitza. W 1889 r. podróżował do Szwajcarii, Włoch i Francji. Od 1890 r. stale mieszkał w Krakowie. Odbywał wędrówki po miasteczkach, wsiach, dworach ziemiańskich malując portrety i sceny rodzajowe. Najchętniej jednak malował pejzaże. Szczególnie lubił wycieczki w Tatry; malował widoki z różnych partii gór, które często pojawiały się na wystawach.
Olej, płótno; 40 x 66 cm
Sygnowany l.d.: A. Mroczkowski / Monachium 1885
Na odwrocie potwierdzenie autorstwa - orzeczenie Stanisława Dąbrowskiego z 1956 r.
Obraz wystawiany, reprodukowany: Hotel Bristol, Warszawa, Dom Aukcyjny Ostoya, Aukcja nr 9, 12.03.2000, poz. 30
Wyjątkowy obraz w oevre malarza. Wysokiej rangi artystycznej, w stylistyce monachijskiej. Rzadszy i ciekawszy od późniejszej, krakowskiej twórczości autora.
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. u Wł. Łuszczkiewicza i J. Matejki oraz w Akademii Monachijskiej u Aleksandra Wagnera i Ottona Seitza. W 1889 r. podróżował do Szwajcarii, Włoch i Francji. Od 1890 r. stale mieszkał w Krakowie. Odbywał wędrówki po miasteczkach, wsiach, dworach ziemiańskich malując portrety i sceny rodzajowe. Najchętniej jednak malował pejzaże. Szczególnie lubił wycieczki w Tatry; malował widoki z różnych partii gór, które często pojawiały się na wystawach.