Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Stan zachowania:
drobne spękania malatury
Obraz wystawiany:
- Galerie lat osiemdziesiątych, Galeria Zachęta, Warszawa, 07.05-23.05.1990
- VII Międzynarodowe Targi Sztuki, Poznań, 1990
Obraz reprodukowany:
Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006, Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 171, il. 165 (barwna)
W latach 1988–1989 Jarosław Modzelewski kontynuował rozwój malarstwa figuralnego, charakteryzującego się uproszczonymi formami, intensywną kolorystyką oraz symbolicznym przekazem. Jego prace z tego okresu często przedstawiały postacie w statycznych pozach, osadzone w minimalistycznych przestrzeniach, co nadawało im uniwersalny i metaforyczny charakter. Był to okres intensywnej działalności artystycznej, zarówno na polu twórczym, jak i społecznym (wystawa „Tato, rączki to ludziki! Tato, rączki to armatki!” w Galerii Zderzak w Krakowie, udział w międzynarodowych ekspozycjach we Lwowie i Moskwie czy aktywność artystyczna „Gruppy”).
Obraz „W smutnym sklepie” łączy w sobie surową geometrię z elementem metaforycznym. Monumentalne schody umieszczone w centralnej części kompozycji nadają jej rytmiki i niemal abstrakcyjnej struktury. Uwagę widza przyciąga intensywna, kontrastowa kolorystyka.
Bibliografia:
- Ciesielska, Kalendarium, w: Gruppa 1982-1992 (kat.)
- Sitkowska, Kalendarium twórczości, 2000
olej, płótno; 130 x 180 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: Jarosław Modzelewski / "W smutnym sklepie" / olej 1989 [w okręgu] / 130 x 180
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Stan zachowania:
drobne spękania malatury
Obraz wystawiany:
- Galerie lat osiemdziesiątych, Galeria Zachęta, Warszawa, 07.05-23.05.1990
- VII Międzynarodowe Targi Sztuki, Poznań, 1990
Obraz reprodukowany:
Jarosław Modzelewski. Obrazy 1977-2006, Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 171, il. 165 (barwna)
W latach 1988–1989 Jarosław Modzelewski kontynuował rozwój malarstwa figuralnego, charakteryzującego się uproszczonymi formami, intensywną kolorystyką oraz symbolicznym przekazem. Jego prace z tego okresu często przedstawiały postacie w statycznych pozach, osadzone w minimalistycznych przestrzeniach, co nadawało im uniwersalny i metaforyczny charakter. Był to okres intensywnej działalności artystycznej, zarówno na polu twórczym, jak i społecznym (wystawa „Tato, rączki to ludziki! Tato, rączki to armatki!” w Galerii Zderzak w Krakowie, udział w międzynarodowych ekspozycjach we Lwowie i Moskwie czy aktywność artystyczna „Gruppy”).
Obraz „W smutnym sklepie” łączy w sobie surową geometrię z elementem metaforycznym. Monumentalne schody umieszczone w centralnej części kompozycji nadają jej rytmiki i niemal abstrakcyjnej struktury. Uwagę widza przyciąga intensywna, kontrastowa kolorystyka.
Bibliografia:
- Ciesielska, Kalendarium, w: Gruppa 1982-1992 (kat.)
- Sitkowska, Kalendarium twórczości, 2000