Urodzona w zasymilowanej rodzinie inteligenckiej; dwaj jej bracia byli architektami, siostra - Aniela Steinsbergerowa - adwokatem, obrończynią więźniów politycznych przed i po II wojnie światowej. Kształciła się w warszawskiej SSP (1916-1920), oraz w ASP w Krakowie u Weissa, Pankiewicza i Kowarskiego (1926-1927). W latach 1927-1931 przebywała w Paryżu wraz z członkami Komitetu Paryskiego. Po powrocie do Warszawy uczestniczyła we wszystkich wystawach grupy, przyjaźniła się z Hanną Rudzką-Cybisową. Należała do kapistów, którzy najwierniej stosowali program swojego ugrupowania oraz pozostawali pod silnym wpływem koloryzmu francuskiego. Malowała przede wszystkim pejzaże i martwe natury - kolorystyczne, o bardzo intensywnych barwach, niekiedy stosowała technikę inspirowaną pointylizmem. W czasie II wojny wyjechała do kuzynki do Rabki, tam jednak została wydana i mimo aryjskiej urody i dobrych dokumentów osadzona w więzieniu w Nowym Sączu, gdzie zginęła.
Olej, sklejka; 37 x 51 cm
Sygnowany l.d.: D.Seydenmann
Urodzona w zasymilowanej rodzinie inteligenckiej; dwaj jej bracia byli architektami, siostra - Aniela Steinsbergerowa - adwokatem, obrończynią więźniów politycznych przed i po II wojnie światowej. Kształciła się w warszawskiej SSP (1916-1920), oraz w ASP w Krakowie u Weissa, Pankiewicza i Kowarskiego (1926-1927). W latach 1927-1931 przebywała w Paryżu wraz z członkami Komitetu Paryskiego. Po powrocie do Warszawy uczestniczyła we wszystkich wystawach grupy, przyjaźniła się z Hanną Rudzką-Cybisową. Należała do kapistów, którzy najwierniej stosowali program swojego ugrupowania oraz pozostawali pod silnym wpływem koloryzmu francuskiego. Malowała przede wszystkim pejzaże i martwe natury - kolorystyczne, o bardzo intensywnych barwach, niekiedy stosowała technikę inspirowaną pointylizmem. W czasie II wojny wyjechała do kuzynki do Rabki, tam jednak została wydana i mimo aryjskiej urody i dobrych dokumentów osadzona w więzieniu w Nowym Sączu, gdzie zginęła.