Tradycyjnie urządzone wnętrze, namalowanego przez nią pokoju, niewiele różniłoby się w latach 80. XIX i XX stulecia. Wypełniają je akcesoria mieszczańskiego dostatku: meble w stylu biedermeier, stół z politurowanym na wysoki połysk blatem, zegar z alabastrowymi kolumienkami, wielka misa z uranowego szkła, ciężka, kryształowa popielnica i rząd portrecików. W tak zaaranżowanej przestrzeni można zdjąć marynarkę i oddawać się prostym przyjemnościom: lekturze i zapachowi świeżo zerwanego bzu.
Władysława AUGUSTYNOWICZ-DĄBROWSKA (1901-1980)
Krakowska malarka, studia artystyczne odbyła w Krakowie i we Wiedniu. Należała do Stowarzyszenia Artystycznego "Jednoróg", a także do Polskiego Związku Artystów Plastyków w Krakowie. Jej spuścizna malarska obejmuje przede wszystkim portrety, pejzaże, kompozycje rodzajowe, jak i również projekty gobelinów. Swoje dzieła wystawiała zarówno w kraju jak i za granicą.
Olej, płótno, 52 x 68 cm,
sygn. l.d.: W. Augustynowicz.
Tradycyjnie urządzone wnętrze, namalowanego przez nią pokoju, niewiele różniłoby się w latach 80. XIX i XX stulecia. Wypełniają je akcesoria mieszczańskiego dostatku: meble w stylu biedermeier, stół z politurowanym na wysoki połysk blatem, zegar z alabastrowymi kolumienkami, wielka misa z uranowego szkła, ciężka, kryształowa popielnica i rząd portrecików. W tak zaaranżowanej przestrzeni można zdjąć marynarkę i oddawać się prostym przyjemnościom: lekturze i zapachowi świeżo zerwanego bzu.
Władysława AUGUSTYNOWICZ-DĄBROWSKA (1901-1980)
Krakowska malarka, studia artystyczne odbyła w Krakowie i we Wiedniu. Należała do Stowarzyszenia Artystycznego "Jednoróg", a także do Polskiego Związku Artystów Plastyków w Krakowie. Jej spuścizna malarska obejmuje przede wszystkim portrety, pejzaże, kompozycje rodzajowe, jak i również projekty gobelinów. Swoje dzieła wystawiała zarówno w kraju jak i za granicą.