Zdjęcie łączy w sobie dwa sąsiadujące na taśmie fotograficznej kadry wykonane w Chełmnie w 1967. Przecinając celuloidową taśmę w miejscach nienaturalnych dla podziału klatek, artysta połączył dwa kolejne ujęcia przedstawiające miejskie zegary, jeden w pionowym, drugi w poziomym kadrze. Pozostawienie na pozytywowej odbitce perforacji mające podkreślać materialność medium fotograficznego było zabiegiem charakterystycznym dla praktyki artysty z końca lat 60., który eksperymenty technologiczne łączył z metaforycznym, często lirycznym sposobem obrazowania rzeczywistości. Praca była prezentowana na historycznej wystawie Kuźnia (1969), ostatniej prezentacji grupy Zero 61.
Praca reprodukowana w: Andrzej Lechowicz. Grupa Zero-61. (1961-1969), Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2016.
1967
Odbitka żelatynowo-srebrowa na papierze o wym. 65,5 x 55 x 0,6 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło);
Sygn. i tytuł na odwrocie kartonu oraz dopisek "DZIAŁANIE CZASU 1968, KUŹNIA", dopisek "(ZERO-61)", dopisek w kółku "nr 112"
Vintage print
Zdjęcie łączy w sobie dwa sąsiadujące na taśmie fotograficznej kadry wykonane w Chełmnie w 1967. Przecinając celuloidową taśmę w miejscach nienaturalnych dla podziału klatek, artysta połączył dwa kolejne ujęcia przedstawiające miejskie zegary, jeden w pionowym, drugi w poziomym kadrze. Pozostawienie na pozytywowej odbitce perforacji mające podkreślać materialność medium fotograficznego było zabiegiem charakterystycznym dla praktyki artysty z końca lat 60., który eksperymenty technologiczne łączył z metaforycznym, często lirycznym sposobem obrazowania rzeczywistości. Praca była prezentowana na historycznej wystawie Kuźnia (1969), ostatniej prezentacji grupy Zero 61.
Praca reprodukowana w: Andrzej Lechowicz. Grupa Zero-61. (1961-1969), Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2016.