W roku 1927 ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie. Artystka została wymieniona jako konserwator w latach 1970-71 przy wizerunku Przemienienia Pańskiego i z końca XVI w. z kościoła oo. Franciszkanów w Nowym Sączu, autorka malowideł, w tym obrazu ołtarzowego w kościele św. Kazimierza w Nowym Sączu. Oprócz realizacji dla kościołów na Rynku antykwarycznym znaleźć można jej liczne martwe natury, czy kolorystyczne pejzaże.
Cztery postacie prowadzące dwie krowy przez las zdają się służyć jako pretekst do gry koloru zieleni przechodzącej miejscami w błękit, przesycającej brązy nie tylko w partiach roślinnych ale także sierści zwierząt, czy ubrań pastuszków. Wyraźne są wpływy kolorystów.
Akwarela, papier; 47 x 53,5 cm w świetle
Sygnowane l. d.: M Ritter1957
W roku 1927 ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie. Artystka została wymieniona jako konserwator w latach 1970-71 przy wizerunku Przemienienia Pańskiego i z końca XVI w. z kościoła oo. Franciszkanów w Nowym Sączu, autorka malowideł, w tym obrazu ołtarzowego w kościele św. Kazimierza w Nowym Sączu. Oprócz realizacji dla kościołów na Rynku antykwarycznym znaleźć można jej liczne martwe natury, czy kolorystyczne pejzaże.
Cztery postacie prowadzące dwie krowy przez las zdają się służyć jako pretekst do gry koloru zieleni przechodzącej miejscami w błękit, przesycającej brązy nie tylko w partiach roślinnych ale także sierści zwierząt, czy ubrań pastuszków. Wyraźne są wpływy kolorystów.