Praca namalowana w Paryżu, potwierdzona przez artystę. Powstałe na żeberkowym papierze prace, artysta naklejał na płótno, które następnie nakładane było na blejtram.
Franciszek Starowieyski studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach W. Weissa i A. Marczyńskiego oraz w Warszawie w pracowni M. Byliny. Uprawia plakat, malarstwo, rysunek, grafikę książkową, tworzy scenografie teatralne. Głównym źródłem inspiracji jego sztuki pozostaje artystyczna tradycja Europy. Jest zafascynowany ludzkim ciałem. W swych obrazach deformuje je, monumentalizuje, umieszcza w zaskakujących kontekstach. Witalność tworzonych postaci kojarzona jest z vanitas. Posługuje się bogatą ornamentacją. Posiada indywidualny system znaków. Od 1970 r antydatuje wszystkie prace o 300 lat wstecz. Jest wykładowcą w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Na stałe jest związany z galeriami: Aberbacha w Nowym Jorku, Spicchi dell`Est w Rzymie, AREA w Paryżu.
Olej na krafcie;
92,6 x 65 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany l. d.: STAROWIEYSKI oraz wiązanym monogramem artysty p. śr.: FBS | 1688
Praca namalowana w Paryżu, potwierdzona przez artystę. Powstałe na żeberkowym papierze prace, artysta naklejał na płótno, które następnie nakładane było na blejtram.
Franciszek Starowieyski studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach W. Weissa i A. Marczyńskiego oraz w Warszawie w pracowni M. Byliny. Uprawia plakat, malarstwo, rysunek, grafikę książkową, tworzy scenografie teatralne. Głównym źródłem inspiracji jego sztuki pozostaje artystyczna tradycja Europy. Jest zafascynowany ludzkim ciałem. W swych obrazach deformuje je, monumentalizuje, umieszcza w zaskakujących kontekstach. Witalność tworzonych postaci kojarzona jest z vanitas. Posługuje się bogatą ornamentacją. Posiada indywidualny system znaków. Od 1970 r antydatuje wszystkie prace o 300 lat wstecz. Jest wykładowcą w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Na stałe jest związany z galeriami: Aberbacha w Nowym Jorku, Spicchi dell`Est w Rzymie, AREA w Paryżu.