Artysta nawiązał w temacie przedstawienia do barokowego mistrza Salvatora Rossy (1615-1673), który malował pejzaże o charakterystycznym romantyczno-sentymentalnym nastroju z udziałem pasterzy i wędrowców.
Początkowo był samoukiem w dziedzinie malarstwa; z czasem podjął studia w akademiach w D reźnie i M onachium. W roku 1857 został profesorem akademii w M ediolanie, zaś w 1859 r. akademii w W iedniu. Jego obrazy charakteryzują się niezwykłą subtelnością barwną i świetlną.
olej, płótno, 115 × 87 cm
sygn. l. d.: A.Zimmermann /München 1842
Estymacja: 25 000 - 30 000 zł
Artysta nawiązał w temacie przedstawienia do barokowego mistrza Salvatora Rossy (1615-1673), który malował pejzaże o charakterystycznym romantyczno-sentymentalnym nastroju z udziałem pasterzy i wędrowców.
Początkowo był samoukiem w dziedzinie malarstwa; z czasem podjął studia w akademiach w D reźnie i M onachium. W roku 1857 został profesorem akademii w M ediolanie, zaś w 1859 r. akademii w W iedniu. Jego obrazy charakteryzują się niezwykłą subtelnością barwną i świetlną.