Ostatni przedstawiciel wileńskiego neoklasycyzmu. W latach 1927-1934 studiował na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Stefana Batorego w Wilnie u F. Ruszczyca, L. Slendzińskiego i J. Hoppena. Następnie wrócił do Kalisza. Często malował tematy związane z tym miastem i jego okolicami - ludzi, architekturę i pejzaże, poza tym sceny rodzajowe, martwe natury i portrety. Uczestniczył w kilkunastu wystawach zbiorowych, m. in. przed wojną w Wilnie, miał kilka wystaw indywidualnych. "Wnikliwy obserwator, artysta o szczególnej umiejętności patrzenia, obdarza swoje obrazy raz wyciszonym kolorytem, to znowu barwami zdecydowanymi ale nigdy ostrymi, agresywnymi. Znakomicie operuje światłem" (Judyta Dymkowska-Francuz).

56
Michał DOBRIAK (1904-2001)

W GÓRACH, l. 30-te XX w.

olej na płótnie, 55 x 60 cm
sygnowany p.d. "M. Dobriak"
Pochodzi z pracowni artysty

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ostatni przedstawiciel wileńskiego neoklasycyzmu. W latach 1927-1934 studiował na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Stefana Batorego w Wilnie u F. Ruszczyca, L. Slendzińskiego i J. Hoppena. Następnie wrócił do Kalisza. Często malował tematy związane z tym miastem i jego okolicami - ludzi, architekturę i pejzaże, poza tym sceny rodzajowe, martwe natury i portrety. Uczestniczył w kilkunastu wystawach zbiorowych, m. in. przed wojną w Wilnie, miał kilka wystaw indywidualnych. "Wnikliwy obserwator, artysta o szczególnej umiejętności patrzenia, obdarza swoje obrazy raz wyciszonym kolorytem, to znowu barwami zdecydowanymi ale nigdy ostrymi, agresywnymi. Znakomicie operuje światłem" (Judyta Dymkowska-Francuz).