Marek Żuławski, syn pisarza Jerzego, studiował malarstwo w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u L. Pękalskiego, F. Sz. Kowarskiego i K. Tichego. W 1935 roku wyjechał do Paryża jako stypendysta. W 1936 roku przeniósł się do Londynu i to osiadł na stałe. W latach trzydziestych brał udział w wystawach odbywających się w Polsce, między innymi w instytucie Propagandy Sztuki. Po wojnie również nadsyłał prace do Polski na wystawy. Brał czynny udział w życiu artystycznym krajów zachodnich. W 1952 roku miał swoją wystawę we Florencji. W jego twórczości ujawniało się bardzo indywidualne i ewolucyjne przechodzenie od koloryzmu do syntezy form malarskich.

Obraz pochodzi z młodzieńczego okresu, kiedy artysta kontynuował studia malarskie w Paryżu wyraźnie pozostając pod wpływem tendencji postimpresjonistycznych. Z głęboką świadomością swoich możliwości malarskich podjął problem światła we wnętrzu.

85
Marek ŻUŁAWSKI (1908 Rzym - 1985 Londyn)

W garderobie, 1935

olej, płótno; 70 x 52,5 cm;
sygnowany po prawej stronie u dołu: Marek Żuławski; na odwrocie nalepka z odręcznym pismem: 16 | Marek Żuławski | "W garderobie" - Paryż 1935 r. | olejny na płótnie | wym. 70 x 52,5 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Marek Żuławski, syn pisarza Jerzego, studiował malarstwo w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u L. Pękalskiego, F. Sz. Kowarskiego i K. Tichego. W 1935 roku wyjechał do Paryża jako stypendysta. W 1936 roku przeniósł się do Londynu i to osiadł na stałe. W latach trzydziestych brał udział w wystawach odbywających się w Polsce, między innymi w instytucie Propagandy Sztuki. Po wojnie również nadsyłał prace do Polski na wystawy. Brał czynny udział w życiu artystycznym krajów zachodnich. W 1952 roku miał swoją wystawę we Florencji. W jego twórczości ujawniało się bardzo indywidualne i ewolucyjne przechodzenie od koloryzmu do syntezy form malarskich.

Obraz pochodzi z młodzieńczego okresu, kiedy artysta kontynuował studia malarskie w Paryżu wyraźnie pozostając pod wpływem tendencji postimpresjonistycznych. Z głęboką świadomością swoich możliwości malarskich podjął problem światła we wnętrzu.