Sfera zmysłowa obecna w szarych, jednostajnych elementach, przybiera postać układów. Sam artysta łączy ukazaną przez siebie pozorną przedmiotowość rzeczy ze sferą zmysłowych potrzeb człowieka.
W związku z tym można pokusić się o interpretację prac artysty w kontekście kulturowej teorii seksualności. Według jednej z koncepcji, elementom kulistym oznaczającym pełnię, jednorodność i kobiecość odpowiadają przedmioty stożkowate przynależne męskiej aktywności, z gruntu rzeczy jednowymiarowej, bowiem skupionej na punkcie wyodrębnionym z innych. Seksualność kobiety, jako w pełni rozwinięta, jest odbiorem bodźców z powierzchni całego ciała w odróżnieniu od męskiej, skupionej tylko na recepcji bodźców z jednego punktu, swoistego wierzchołka lejka jakim jest fallus. W tej perspektywie, prace artysty są zawoalowanym traktatem o ludzkiej seksualności, bytującej raczej w sferze idei ( miłości?) niż ciała. (Bartek Modrzewski)
olej. płótno, 100 x150 cm;
na odwrocie opis autorski: Ziemowt Kmieć / "Voyage, Voyage" / 2020
Sfera zmysłowa obecna w szarych, jednostajnych elementach, przybiera postać układów. Sam artysta łączy ukazaną przez siebie pozorną przedmiotowość rzeczy ze sferą zmysłowych potrzeb człowieka.
W związku z tym można pokusić się o interpretację prac artysty w kontekście kulturowej teorii seksualności. Według jednej z koncepcji, elementom kulistym oznaczającym pełnię, jednorodność i kobiecość odpowiadają przedmioty stożkowate przynależne męskiej aktywności, z gruntu rzeczy jednowymiarowej, bowiem skupionej na punkcie wyodrębnionym z innych. Seksualność kobiety, jako w pełni rozwinięta, jest odbiorem bodźców z powierzchni całego ciała w odróżnieniu od męskiej, skupionej tylko na recepcji bodźców z jednego punktu, swoistego wierzchołka lejka jakim jest fallus. W tej perspektywie, prace artysty są zawoalowanym traktatem o ludzkiej seksualności, bytującej raczej w sferze idei ( miłości?) niż ciała. (Bartek Modrzewski)