Historia modelu
Produkowany w latach 1961-1973. Całkowita produkcja modelu wyniosła 47 492 sztuk. Volvo P1800 było wyposażony w rzędowy 4-cylindrowy silnik B18 o pojemności 1778cm3 i mocy 100 KM przenoszoną na tylną oś przez 4-stopniową manualną skrzynią biegów (z nadbiegiem). W późniejszych latach produkcji silnik B18 zamieniono na B20 o pojemności 2000cc i mocy 130 koni mechanicznych. Był dostępny w 2 wersjach nadwoziowych 2-drzwiowym coupé fastback (1800E już z 2-litrowym silnikiem) i 3-drzwiowym kombi (1800ES) , którego wyprodukowano tylko 8077 egzemplarzy. Pierwsze egzemplarze można rozpoznać po dużym "V" na wlocie powietrza i podwójnym wydechu pośrodku. W 1968 modyfikacjom poddano wnętrze m.in. wprowadzając trójramienną kierownicę i deskę rozdzielczą z drewnianymi wstawkami.

Historia egzemplarza
Volvo P1800S oferowane na aukcji Stadion Narodowy jest egzemplarzem z rynku amerykańskiego sprowadzonym w stanie projektowym do Polski przez specjalistę Volvo z Karakowa. Samochód ten oryginalnie pomalowany na color écru został przemalowany przez niego na kolor czerwony. Karoseria pojazdu także została odbudowana pod względem blacharskim. Obecny właściciel nabył gotową do złożenia karoserię i zakończył renowację. Volvo dysponuje nowym wnętrzem oraz odbudowanym silnikiem. Jest gotowe do długich tras.

48
Volvo P1800S 1967

Samochód po kompletnej renowacji
Oryginalnie ze Stanów zjednoczonych
Numer nadwozia: 183451025623

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Historia modelu
Produkowany w latach 1961-1973. Całkowita produkcja modelu wyniosła 47 492 sztuk. Volvo P1800 było wyposażony w rzędowy 4-cylindrowy silnik B18 o pojemności 1778cm3 i mocy 100 KM przenoszoną na tylną oś przez 4-stopniową manualną skrzynią biegów (z nadbiegiem). W późniejszych latach produkcji silnik B18 zamieniono na B20 o pojemności 2000cc i mocy 130 koni mechanicznych. Był dostępny w 2 wersjach nadwoziowych 2-drzwiowym coupé fastback (1800E już z 2-litrowym silnikiem) i 3-drzwiowym kombi (1800ES) , którego wyprodukowano tylko 8077 egzemplarzy. Pierwsze egzemplarze można rozpoznać po dużym "V" na wlocie powietrza i podwójnym wydechu pośrodku. W 1968 modyfikacjom poddano wnętrze m.in. wprowadzając trójramienną kierownicę i deskę rozdzielczą z drewnianymi wstawkami.

Historia egzemplarza
Volvo P1800S oferowane na aukcji Stadion Narodowy jest egzemplarzem z rynku amerykańskiego sprowadzonym w stanie projektowym do Polski przez specjalistę Volvo z Karakowa. Samochód ten oryginalnie pomalowany na color écru został przemalowany przez niego na kolor czerwony. Karoseria pojazdu także została odbudowana pod względem blacharskim. Obecny właściciel nabył gotową do złożenia karoserię i zakończył renowację. Volvo dysponuje nowym wnętrzem oraz odbudowanym silnikiem. Jest gotowe do długich tras.