Fotografia przedstawia lewą/tylną stronę metki z logotypem jednej z rozgłośni radiowych w Los Angeles. Serie fotograficzne z wykorzystaniem metek odzieżowych artystka realizowała od połowy lat 90., jako rozwinięcie swojej praktyki malarskiej. Powiększając do monumentalnej skali fotografie frontów lub odwroci tekstylnych fragmentów, ich desenie i często złożoną kompozycję wątków i osnowy, odwoływała się jednocześnie do kontekstów artystycznych, politycznych, społecznych czy kulturowych. Kolorystyka prezentowanej pracy niosąca skojarzenia z barwami kubańskiej rewolucji, połączona została z przywołaniem miasta Los Angeles jako mekki południowoamerykańskich emigrantów.
Praca Viva Fidel reprodukowana w: Can you hear me? 2nd Ars Baltica Triennial of Photographic Art, red. Katharin Becker, wyd. Oktagon, Köln 1999
Prace z serii fotografii z wykorzystaniem metek odzieżowych reprodukowane m.in.: Punkty odniesienia/ Viszonyítasí pontok, red. Ewa Gorządek, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1994; New I’s For New Years, red. Marek Goździewski, Piotr Rypson, wyd. Kunsthaus Bethanien, Berlin 1995; Rondo. A selection of Works by Central and Eastern European Artists, red. Katalin Neray, wyd. Museum of Contemporary Art.-Ludwig Museum, Budapeszt 1999; Semiotic Landscape, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, 2002; Despite / Difference, wyd. Herbert Read Gallery, Canterbury, 1996; Kolekcja 04. 2001-2005, red. Adam Mazur, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2005.

35
Mariola PRZYJEMSKA (ur. 1963)

Viva Fidel

1995
Fotografia laminowana, wym. 44 x 30,2 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn. dat., tytuł oraz wymiary wielkoformatowej wersji fotografii na odwrocie
Edycja: 2/2

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fotografia przedstawia lewą/tylną stronę metki z logotypem jednej z rozgłośni radiowych w Los Angeles. Serie fotograficzne z wykorzystaniem metek odzieżowych artystka realizowała od połowy lat 90., jako rozwinięcie swojej praktyki malarskiej. Powiększając do monumentalnej skali fotografie frontów lub odwroci tekstylnych fragmentów, ich desenie i często złożoną kompozycję wątków i osnowy, odwoływała się jednocześnie do kontekstów artystycznych, politycznych, społecznych czy kulturowych. Kolorystyka prezentowanej pracy niosąca skojarzenia z barwami kubańskiej rewolucji, połączona została z przywołaniem miasta Los Angeles jako mekki południowoamerykańskich emigrantów.
Praca Viva Fidel reprodukowana w: Can you hear me? 2nd Ars Baltica Triennial of Photographic Art, red. Katharin Becker, wyd. Oktagon, Köln 1999
Prace z serii fotografii z wykorzystaniem metek odzieżowych reprodukowane m.in.: Punkty odniesienia/ Viszonyítasí pontok, red. Ewa Gorządek, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1994; New I’s For New Years, red. Marek Goździewski, Piotr Rypson, wyd. Kunsthaus Bethanien, Berlin 1995; Rondo. A selection of Works by Central and Eastern European Artists, red. Katalin Neray, wyd. Museum of Contemporary Art.-Ludwig Museum, Budapeszt 1999; Semiotic Landscape, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, 2002; Despite / Difference, wyd. Herbert Read Gallery, Canterbury, 1996; Kolekcja 04. 2001-2005, red. Adam Mazur, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2005.