na odwrocie tektury piórem, atramentem dedykacja: Kochanemu | Marjanowi Mikucie | z wdzięcznością za szlachetne czyny | Bronia Rychter Janowska | Kraków 18.IV. 1945. oraz nalepka z tytułem i dedykacją.
Bronisława Rychter-Janowska studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (1896, 1898 -1901 u A. Abego i S.Hollosy`iego) a także na Akademii we Florencji w Rzymie. Pobierała też lekcje u Jana Stanisławskiego. Przed I wojną światową prowadziła prywatną szkołę malarstwa w Nowym Sączu. Była żoną malarza i grafika Tadeusza Rychtera, a siostrą malarza Stanisława Janowskiego. Malowała pejzaże , a szczególnie małe dworki i ich wnętrza. Wykonywała także aplikacje na tkaninach.
Prezentowany obraz powstał w czasie pobytu malarki w Rzymie w 1914, podobnie jak Pejzaż włoski (villa Falconini) i Katakumby w Neapolu (oba w zbiorach Muz. Nar. w Krakowie).
olej, tektura 34,7 x 25 cm
sygn. po lewej u dołu czarnym olejem: B.RYCHTER -JANOWSKA . | VILLA BORGHESE. ROMA 1914 r.
na odwrocie tektury piórem, atramentem dedykacja: Kochanemu | Marjanowi Mikucie | z wdzięcznością za szlachetne czyny | Bronia Rychter Janowska | Kraków 18.IV. 1945. oraz nalepka z tytułem i dedykacją.
Bronisława Rychter-Janowska studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (1896, 1898 -1901 u A. Abego i S.Hollosy`iego) a także na Akademii we Florencji w Rzymie. Pobierała też lekcje u Jana Stanisławskiego. Przed I wojną światową prowadziła prywatną szkołę malarstwa w Nowym Sączu. Była żoną malarza i grafika Tadeusza Rychtera, a siostrą malarza Stanisława Janowskiego. Malowała pejzaże , a szczególnie małe dworki i ich wnętrza. Wykonywała także aplikacje na tkaninach.
Prezentowany obraz powstał w czasie pobytu malarki w Rzymie w 1914, podobnie jak Pejzaż włoski (villa Falconini) i Katakumby w Neapolu (oba w zbiorach Muz. Nar. w Krakowie).