W cyklu Voyage, voyage artysta wykorzystał cykle fotograficzne dwóch XIX-wiecznych mistrzów chromolitografii: Josefa Langla i Giuseppe Ninci'ego. Uwiecznione przez nich starożytności rzymskie – Forum Trajana, Panteon, Łuki Konstantyna i Septymiusza Sewera, Złoty Dom Nerona, Via Appia, Mauzoleum Hadriana - oraz inne turystyczne must see w rodzaju Kremla czy Notre Dame w Paryżu stały się sceną surrealistycznych wizualnych spotkań postaci z pierwszych stron gazet i różnego rodzaju elementów retro, pochodzących ze sfery kultury masowej sprzed lat.

BOGUSŁAW BACHORCZYK (1969)
W swojej multidyscyplinarnej twórczości posługuje się m.in. malarstwem, instalacją, fotografią, rzeźbą, kolażem. Podejmuje tematy historii, czasu, tożsamości, pamięci i indywidualnego odkrywania prywatnej przeszłości. Porusza wątki związane ze współczesnymi definicjami męskości, męską cielesnością i seksualnością oraz miłością homoseksualną.
W latach 1993−1998 studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, gdzie obecnie jest profesorem.

02
Bogusław BACHORCZYK (ur. 1969, Sucha Beskidzka)

VII z cyklu Voyage, voyage, 2013

kolaż, papier, 74,5 x 55,7 cm
sygn., dat., tytuł pracy i adnotacja: „prace pokazywane w Zderzaku” na odwrociu
unikat

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W cyklu Voyage, voyage artysta wykorzystał cykle fotograficzne dwóch XIX-wiecznych mistrzów chromolitografii: Josefa Langla i Giuseppe Ninci'ego. Uwiecznione przez nich starożytności rzymskie – Forum Trajana, Panteon, Łuki Konstantyna i Septymiusza Sewera, Złoty Dom Nerona, Via Appia, Mauzoleum Hadriana - oraz inne turystyczne must see w rodzaju Kremla czy Notre Dame w Paryżu stały się sceną surrealistycznych wizualnych spotkań postaci z pierwszych stron gazet i różnego rodzaju elementów retro, pochodzących ze sfery kultury masowej sprzed lat.

BOGUSŁAW BACHORCZYK (1969)
W swojej multidyscyplinarnej twórczości posługuje się m.in. malarstwem, instalacją, fotografią, rzeźbą, kolażem. Podejmuje tematy historii, czasu, tożsamości, pamięci i indywidualnego odkrywania prywatnej przeszłości. Porusza wątki związane ze współczesnymi definicjami męskości, męską cielesnością i seksualnością oraz miłością homoseksualną.
W latach 1993−1998 studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, gdzie obecnie jest profesorem.