Cykl ten, w przeciwieństwie do wcześniejszych, pozbawiony jest całkowicie odniesień społecz- nych i aluzji politycznych. Poświęcony został corridzie, ulu- bionej rozrywce Hiszpanów. Niektóre grafiki posłużyły jako ilustracje do traktatu pióra Nicolasa Fernendeza de Moratina o jej historii. Lit.: E. Piot, "Catalogue raisonné de l`oeuvre gravé de Francisco Goya y Lucientes", I (1842) 358; T. Harris, Goya: Engravings and Lithographs, t. II, n. 221; E. Lafuente Ferrari, La Tauromaquia, Barcelona 1974, p. 15.
Akwaforta, akwatinta, sucha igła; wym.: 246 x 354 mm; nie sygn.; plansza nr 39 z cyklu "Tauromachia", edycja VI (z ory- ginalnej płyty przez Circulo de Bellas Artes, Madryd 1929). Zachowany oryginalny opis.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiCykl ten, w przeciwieństwie do wcześniejszych, pozbawiony jest całkowicie odniesień społecz- nych i aluzji politycznych. Poświęcony został corridzie, ulu- bionej rozrywce Hiszpanów. Niektóre grafiki posłużyły jako ilustracje do traktatu pióra Nicolasa Fernendeza de Moratina o jej historii. Lit.: E. Piot, "Catalogue raisonné de l`oeuvre gravé de Francisco Goya y Lucientes", I (1842) 358; T. Harris, Goya: Engravings and Lithographs, t. II, n. 221; E. Lafuente Ferrari, La Tauromaquia, Barcelona 1974, p. 15.