Gillis van Coninxloo (1544-1607) był flamandzkim malarzem, jednym z najwybitniejszych pejzażystów przełomu XVI i XVII w., uznawanym za prekursora nowego podejścia do malowania lasów. Drzewa, wcześniej sprowadzane do roli odległego tła dla centralnie posadowionych w kompozycji postaci ludzkich, w dziełach Coninxloo stały się głównym tematem płócien. Tytułowi bohaterowie biblijnych czy mitologicznych historii stracili na znaczeniu wobec potęgi monstrualnych, dumnych drzewostanów. Twórczość pejzażysty wywarła przemożny wpływ na Jana Bruegla oraz innych flamandzkich i holenderskich malarzy krajobrazów.
Miedzioryt; wym. planszy: 440 x 540 mm; sygn. pł. w obrębie kompozycji: CJVischer Excudit; l.d.: Egidius Coninloey Inven.; Stan zachowania: charakterystyczne, wydawnicze zgięcia w połowie grafiki; stan bardzo dobry.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiGillis van Coninxloo (1544-1607) był flamandzkim malarzem, jednym z najwybitniejszych pejzażystów przełomu XVI i XVII w., uznawanym za prekursora nowego podejścia do malowania lasów. Drzewa, wcześniej sprowadzane do roli odległego tła dla centralnie posadowionych w kompozycji postaci ludzkich, w dziełach Coninxloo stały się głównym tematem płócien. Tytułowi bohaterowie biblijnych czy mitologicznych historii stracili na znaczeniu wobec potęgi monstrualnych, dumnych drzewostanów. Twórczość pejzażysty wywarła przemożny wpływ na Jana Bruegla oraz innych flamandzkich i holenderskich malarzy krajobrazów.