Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka, Stanisławskiego, Wyczółkowskiego i Malczewskiego. Studia kontynuował w Paryżu w Académie des Beaux Art oraz w Wiedniu. Mieszkał w Pradze, Paryżu i od 1920 w Krakowie. Lata II wojny spędził m.in. w Palestynie. Był członkiem wiedeńskiej Secesji, czeskiego Towarzystwa Artystów „Manes”, Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”. W swoim malarstwie wyraźnie inspirował się twórczością Malczewskiego. Jego prace to najczęściej umieszczone w polskim pejzażu sceny religijne, kompozycje symboliczne z motywami ludowymi, portrety.
olej, płótno, 69,5 x 53,5 cm,
sygn. l.d.: Wlastimil Hofman 1920
Na odwrocie drukowana nalepka Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie z tekstem atramentem: Wlastimil Hofman / „Utracony raj” / olej / Nr. kat. 240/41; numer atramentem: l.p. 979, flamastrem autor i tytuł obrazu i nazwisko kolekcjonera.
Obraz ze śladami dawnej konserwacji.
Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka, Stanisławskiego, Wyczółkowskiego i Malczewskiego. Studia kontynuował w Paryżu w Académie des Beaux Art oraz w Wiedniu. Mieszkał w Pradze, Paryżu i od 1920 w Krakowie. Lata II wojny spędził m.in. w Palestynie. Był członkiem wiedeńskiej Secesji, czeskiego Towarzystwa Artystów „Manes”, Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”. W swoim malarstwie wyraźnie inspirował się twórczością Malczewskiego. Jego prace to najczęściej umieszczone w polskim pejzażu sceny religijne, kompozycje symboliczne z motywami ludowymi, portrety.