Proweniencja: kolekcja prywatna, ParyżRzeźbę z terakoty podarował Bolesław Biegas przyjacielowi, pisarzowi i krytykowi sztuki. „Uścisk” należy do ostatnich rzeźb Biegasa wzorowanych na latach 1920-1925, w których dominuje kilka „Satyrów z Lasku Bulońskiego” o akcentach erotycznych, dość wyjątkowych w jego twórczości, dalekich od chorobliwości jego początków. Na poziomie formalnym jego terakoty z lat 20. XX w. ignorują geometrię i prymitywizm obecne w Sfinksie (1902) z Musée d'Orsay oraz secesjonistyczną płynność Snu Boga (1905) z Musée des Beaux-Arts w Lyonie . Grupy te prawdopodobnie zostały wystawione w Londynie w Arlington Gallery w listopadzie 1930 roku.

046
Bolesław BIEGAS (Koziczyn 1877 - Paryż 1954)

Uścisk

Brąz z ciemnobrązową patyną, 38 x 22 x 27 cm,
Sygn. na odwrocie B. Biegas, Numer 3/8 i pieczęć Rosini - Odlewnia wosku traconego w Paryżu.
Pośmiertny odlew według modelu z terakoty z lat 1922-1925. Załączone zawiadomienie o umieszczeniu w Katalogu Raisonné Bolesława Biegasa od Towarzystwa Biegasa przy wsparciu Polskiego Towarzystwa Historyczno-Literackiego (SHLP), podpisane przez Xaviera Derynga i Annę Czarnocką.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja: kolekcja prywatna, ParyżRzeźbę z terakoty podarował Bolesław Biegas przyjacielowi, pisarzowi i krytykowi sztuki. „Uścisk” należy do ostatnich rzeźb Biegasa wzorowanych na latach 1920-1925, w których dominuje kilka „Satyrów z Lasku Bulońskiego” o akcentach erotycznych, dość wyjątkowych w jego twórczości, dalekich od chorobliwości jego początków. Na poziomie formalnym jego terakoty z lat 20. XX w. ignorują geometrię i prymitywizm obecne w Sfinksie (1902) z Musée d'Orsay oraz secesjonistyczną płynność Snu Boga (1905) z Musée des Beaux-Arts w Lyonie . Grupy te prawdopodobnie zostały wystawione w Londynie w Arlington Gallery w listopadzie 1930 roku.