"Żyjąc w epoce reklamy, żyjemy w ciągłym rozczarowaniu, mawiał angielski pisarz John Boynton Priestley. Kolorowy świat zwany przez fachowców "outdoorem" jest przepełniony ekstremalnymi emocjami. Na co dzień ulica wielkiego miasta jest jednak z tych emocji wyprana. W naszym kręgu kulturowym skrajnych emocji pokazywać na żywo nie wypada. Postrzega się je jako niegrzeczne, niestosowne, naganne, niepoważne, wręcz podejrzane. Na twarzach szarych ludzi w rzeczywistym świecie więc emocji nie ma. A jednak kontakt pomiędzy dwoma światami istnieje. Moment, w którym stykają się ze sobą zwie się Aktem Konsumpcji. Po jego dokonaniu, pojawiają się skutki uboczne - śmieci."

Z wykształcenia architekt, z zawodu ilustrator i grafik, a także bookdesigner. Dorastał w Sofii (Bułgaria). Po 13 latach pracy w reklamie od niedawna zajmuje się "malarstwem cyfrowym", pracując dla branży gier komputerowych. Ponadto uprawia malarstwo współczesne w konwencji komiksu ligne claire, posługując się płaską plamą, konturem i oszczędnym, ostrym cieniem. Tematyka jego prac to m.in. pejzaż miejski, konsumpcjonizm, rozwarstwianie i starzenie się społeczeństwa, transhumanizm, pauperyzacja kultury. Prace z serii "Urban Scenes" (2011-2013) dotykają problemu rozdźwięku pomiędzy utopijnym światem reklamy a rzeczywistością. Z pozoru "wesoła" (w niektórych pracach) kolorystyka i klasyczny styl lekkiego komiksu prasowego służy autorowi do rzucenia światła na całkiem niewesołe problemy społeczne zachodniej cywilizacji.

17
Simeon GENEW (ur. 1973, Wrocław)

Urban Scene (4, 7, 8), tryptyk, 2012

akryl, płótno, 3 szt. 40 x 40 cm każda, 2012 r.,
sygn. na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Żyjąc w epoce reklamy, żyjemy w ciągłym rozczarowaniu, mawiał angielski pisarz John Boynton Priestley. Kolorowy świat zwany przez fachowców "outdoorem" jest przepełniony ekstremalnymi emocjami. Na co dzień ulica wielkiego miasta jest jednak z tych emocji wyprana. W naszym kręgu kulturowym skrajnych emocji pokazywać na żywo nie wypada. Postrzega się je jako niegrzeczne, niestosowne, naganne, niepoważne, wręcz podejrzane. Na twarzach szarych ludzi w rzeczywistym świecie więc emocji nie ma. A jednak kontakt pomiędzy dwoma światami istnieje. Moment, w którym stykają się ze sobą zwie się Aktem Konsumpcji. Po jego dokonaniu, pojawiają się skutki uboczne - śmieci."

Z wykształcenia architekt, z zawodu ilustrator i grafik, a także bookdesigner. Dorastał w Sofii (Bułgaria). Po 13 latach pracy w reklamie od niedawna zajmuje się "malarstwem cyfrowym", pracując dla branży gier komputerowych. Ponadto uprawia malarstwo współczesne w konwencji komiksu ligne claire, posługując się płaską plamą, konturem i oszczędnym, ostrym cieniem. Tematyka jego prac to m.in. pejzaż miejski, konsumpcjonizm, rozwarstwianie i starzenie się społeczeństwa, transhumanizm, pauperyzacja kultury. Prace z serii "Urban Scenes" (2011-2013) dotykają problemu rozdźwięku pomiędzy utopijnym światem reklamy a rzeczywistością. Z pozoru "wesoła" (w niektórych pracach) kolorystyka i klasyczny styl lekkiego komiksu prasowego służy autorowi do rzucenia światła na całkiem niewesołe problemy społeczne zachodniej cywilizacji.