Fotografie z cyklu Skorupy eksplorują uniwersum polskiego wzornictwa ceramicznego połowy XX wieku, dyskontując współczesną kulturę kolekcjonerską i masową modę na przedmioty vintage. Nostalgia jest tu zarazem paliwem dla eksperymentu formalnego, gry z konwencjami modernistycznej fotografii studyjnej. Zastosowana przez artystę metoda nakładania i zdejmowania warstw obrazu poszerza formułę martwej natury o element czasu i ruchu, ukazując w metaforycznym skrócie kruchość przedmiotów i ulotność towarzyszącej im ludzkiej pasji.

Błażej Pindor (ur. 1973) studiował fotografię na FAMU w Pradze, gdzie uzyskał licencjat w 2002 roku. Jego zainteresowania artystyczne skupiają się na fotografii topograficznej i krytycznej refleksji nad przestrzenią architektoniczną, wzornictwem i komunikacją wizualną. Jest autorem licznych cykli fotograficznych i publikacji książkowych, m.in. Nowa rzeźba miejska (2013-2015), Warszawa Gutta (2013-2018), Obiekty i pozy (2014), Dekapitalizacja (2016-2017).

50
Błażej PINDOR (ur. 1973)

Untitled 103 (Włocławek 1), 2019

druk archiwalny inkjet, klejony na tekturę
50 x 63 cm, edycja specjalna,
oprawa: rama dębowa + plexi

Dzięki uprzejmości Artysty

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji



Fotografie z cyklu Skorupy eksplorują uniwersum polskiego wzornictwa ceramicznego połowy XX wieku, dyskontując współczesną kulturę kolekcjonerską i masową modę na przedmioty vintage. Nostalgia jest tu zarazem paliwem dla eksperymentu formalnego, gry z konwencjami modernistycznej fotografii studyjnej. Zastosowana przez artystę metoda nakładania i zdejmowania warstw obrazu poszerza formułę martwej natury o element czasu i ruchu, ukazując w metaforycznym skrócie kruchość przedmiotów i ulotność towarzyszącej im ludzkiej pasji.

Błażej Pindor (ur. 1973) studiował fotografię na FAMU w Pradze, gdzie uzyskał licencjat w 2002 roku. Jego zainteresowania artystyczne skupiają się na fotografii topograficznej i krytycznej refleksji nad przestrzenią architektoniczną, wzornictwem i komunikacją wizualną. Jest autorem licznych cykli fotograficznych i publikacji książkowych, m.in. Nowa rzeźba miejska (2013-2015), Warszawa Gutta (2013-2018), Obiekty i pozy (2014), Dekapitalizacja (2016-2017).