Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom na Wydziale Tkaniny i Ubioru w pracowni prof. Elżbiety Nawrockiej-Stanieckiej i aneks z malarstwa w pracowni prof. Wojciecha Ledera uzyskała w 2010 roku. Uprawia malarstwo, prowadzi pracownię projektowania ubioru. Obecnie doktorantka ASP w Łodzi.
(źródło: artinfo.pl)
"Maluję w technice akrylu na płótnie, a narzędzia jakich używam to aerograf, wałek malarski oraz pędzle. Obrazy powstają w wyniku kumulacji doświadczeń z formą, barwą oraz technologią. W moim malarstwie technologia i artystyczne możliwości, jakie mogę dzięki niej poznawać od dawna odgrywają ważną rolę. Pewne metody i odkrycia determinują następne. Malarstwo jest dla mnie poligonem doświadczeń, sposobem poznania rzeczywistości, odkrywaniem nowego i nieprzewidywalnego. Obrazy z cyklu Unoszenie reprezentują doświadczenia z iluzją przestrzeni trójwymiarowej. Prace inspirowane są rzeczywistością i wynikają z obserwacji zbudowanych wcześniej geometrycznych modeli przestrzennych. Istotne w obrazach są światło oraz cień rzucony przez bryły. Staram się oddać ich wizualną strukturę i niematerialność. Wbrew prawom fizyki, część figur unosi się swobodnie w przestrzeni, stąd tytuł prac".
akryl, płótno; 81x100 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie, na krajce: UNOSZENIE II / Marlena Lenart 2016.
Praca eksponowana na wystawach:
- Made in Głowno, artyści z Głowna, galeria Bank&DM, Głowno 2016;
- Wystawa doktorantek ASP z Łodzi, Galeria Sztuki Współczesnej, Włocławek 2017.
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom na Wydziale Tkaniny i Ubioru w pracowni prof. Elżbiety Nawrockiej-Stanieckiej i aneks z malarstwa w pracowni prof. Wojciecha Ledera uzyskała w 2010 roku. Uprawia malarstwo, prowadzi pracownię projektowania ubioru. Obecnie doktorantka ASP w Łodzi.
(źródło: artinfo.pl)
"Maluję w technice akrylu na płótnie, a narzędzia jakich używam to aerograf, wałek malarski oraz pędzle. Obrazy powstają w wyniku kumulacji doświadczeń z formą, barwą oraz technologią. W moim malarstwie technologia i artystyczne możliwości, jakie mogę dzięki niej poznawać od dawna odgrywają ważną rolę. Pewne metody i odkrycia determinują następne. Malarstwo jest dla mnie poligonem doświadczeń, sposobem poznania rzeczywistości, odkrywaniem nowego i nieprzewidywalnego. Obrazy z cyklu Unoszenie reprezentują doświadczenia z iluzją przestrzeni trójwymiarowej. Prace inspirowane są rzeczywistością i wynikają z obserwacji zbudowanych wcześniej geometrycznych modeli przestrzennych. Istotne w obrazach są światło oraz cień rzucony przez bryły. Staram się oddać ich wizualną strukturę i niematerialność. Wbrew prawom fizyki, część figur unosi się swobodnie w przestrzeni, stąd tytuł prac".