Absolwent Wydziału Malarstwa PWSSSSP w Łodzi, studiował także filozofię na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2005 r. kieruje pracownią Malarstwa i Rysunku w ASP w Łodzi, a od roku 2007 jest profesorem tej Uczelni. W 1997 roku został Laureatem Grand Prix Bielskiej Jesieni, a następnie jurorem konkursu. Wystawy indywidualne i zbiorowe artysty odbyły się m.in. w Muzeum Sztuki w Łodzi, Atlasie Sztuki, Galerii Bon a Tirer w Nowym Jorku, Muzeum Narodowym w Poznaniu, Zachęcie, CSW Znaki Czasu, Galerii Art New Media w Warszawie. Jego prace znajdują się w najważniejszych polskich kolekcjach prywatnych i państwowych, m.in. w Muzeum Sztuki w Łodzi, GK Collection.
"Jestem przekonany, że w twórczości Wojciecha Ledera (...) wszelkie istniejące i wyznaczane granice nakładają się na siebie. Rezultat jest niemożliwy do przewidzenia; nagrodą są nieoczekiwane barwy i zdarzenia, które może unaocznić tylko wyjątkowo skupiony i zaangażowany malarz".
Robert C. Morgan, Pratt Institute

53
Wojciech LEDER (ur. 1960, Łódź)

Unizm zapośredniczony, 2011

akryl, płótno
125 x 200 cm
na odwrocie: Wo. LEDEEDE R/ 2011 / Unizm / Zapośredniczony

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwent Wydziału Malarstwa PWSSSSP w Łodzi, studiował także filozofię na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2005 r. kieruje pracownią Malarstwa i Rysunku w ASP w Łodzi, a od roku 2007 jest profesorem tej Uczelni. W 1997 roku został Laureatem Grand Prix Bielskiej Jesieni, a następnie jurorem konkursu. Wystawy indywidualne i zbiorowe artysty odbyły się m.in. w Muzeum Sztuki w Łodzi, Atlasie Sztuki, Galerii Bon a Tirer w Nowym Jorku, Muzeum Narodowym w Poznaniu, Zachęcie, CSW Znaki Czasu, Galerii Art New Media w Warszawie. Jego prace znajdują się w najważniejszych polskich kolekcjach prywatnych i państwowych, m.in. w Muzeum Sztuki w Łodzi, GK Collection.
"Jestem przekonany, że w twórczości Wojciecha Ledera (...) wszelkie istniejące i wyznaczane granice nakładają się na siebie. Rezultat jest niemożliwy do przewidzenia; nagrodą są nieoczekiwane barwy i zdarzenia, które może unaocznić tylko wyjątkowo skupiony i zaangażowany malarz".
Robert C. Morgan, Pratt Institute