Malarz belgijski, czołowy przedstawiciel europejskiego symbolizmu. Studiował w Akademii w Brukseli. Podczas pobytu w Paryżu (1877-80) pasjonował się twórczością Gustawa Moreau i Delacroix. Inspiracja prerafaelitami zaowocowała przyjaźnią z Edwardem Burne-Jonesem. Należał do założycieli Grupy Dwudziestu, obracał się w kręgu poetów symbolistów. Malował kompozycje symboliczne, projektował dla teatru, zajmował się grafiką. Grafika "Une Violinist" powstała w oparciu o pastel pod tym samym tytułem, wykonany przez artystę w 1898 r. i eksponowany na wystawie Kunstausstellungsgebäude, Secession, w Monachium w 1899 r. (nr kat 111).

42
Fernand KHNOPFF (1858-1921)

"Une Violinist", 1898

autolitografia, odbitka sepią na satynowym papierze
sygn. na kamieniu p.d. monogramem łączonym FK, Ęlepy stempel: The/ Studio/ London
wym.: 29 x 20 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz belgijski, czołowy przedstawiciel europejskiego symbolizmu. Studiował w Akademii w Brukseli. Podczas pobytu w Paryżu (1877-80) pasjonował się twórczością Gustawa Moreau i Delacroix. Inspiracja prerafaelitami zaowocowała przyjaźnią z Edwardem Burne-Jonesem. Należał do założycieli Grupy Dwudziestu, obracał się w kręgu poetów symbolistów. Malował kompozycje symboliczne, projektował dla teatru, zajmował się grafiką. Grafika "Une Violinist" powstała w oparciu o pastel pod tym samym tytułem, wykonany przez artystę w 1898 r. i eksponowany na wystawie Kunstausstellungsgebäude, Secession, w Monachium w 1899 r. (nr kat 111).