lit.: J. Pollakówna, Byli bracia malarze "O życiu i malowaniu braci Efraima i Menasze Seidenbeutlów", Warszawa 2002 - tu reprodukcja barwna obrazu (b. nr.); Pośród braci # Efraim i Meneasze Seidenbeutlowie, opr. W. Odorowski, Katalog Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym, Kazimierz Dolny 2007, s. 60.

Powstały w drugiej połowie lat trzydziestych obraz stanowi kwintesencję „dojrzałego” stylu fenomenu malarskiego, jakim była wspólna twórczość malarzy - bli¼niaków Efraima i Menasze Seidenbeutlów, uczniów prof. Tadeusza Pruszkowskiego w warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych. "Prace tych dwóch braci, malujących często wspólnie, a występujących zawsze wspólnie, wzbudzają uczucie głębokiej szczerości artystycznej. żadnej pozy, żadnej blagi modernistycznej czy fakturowej, głęboka poezja wyrazu i głębokie wczucie się w materiał malarski obrazu " (M. Sterling, za J. Pollakówna, s. 92).

Prezentowana praca powstała w Kazimierzu Dolnym, dokąd bracia malarze jeędzili na plener od 1925 roku. Urzeka kolorystyczną kompozycją, barwami nasyconymi Ewiatłem słonecznym, głębią rozgrzanej perspektywy powietrznej, śmiałościa pociągnięć pędzla.

225
Efraim i Menasze SEIDENBEUTEL (1902 - 1945)

Uliczka w Kazimierzu z widokiem na Farę

olej, płótno
58 x 58 cm;
sygn. l. d.: Seidenbeutel

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

lit.: J. Pollakówna, Byli bracia malarze "O życiu i malowaniu braci Efraima i Menasze Seidenbeutlów", Warszawa 2002 - tu reprodukcja barwna obrazu (b. nr.); Pośród braci # Efraim i Meneasze Seidenbeutlowie, opr. W. Odorowski, Katalog Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym, Kazimierz Dolny 2007, s. 60.

Powstały w drugiej połowie lat trzydziestych obraz stanowi kwintesencję „dojrzałego” stylu fenomenu malarskiego, jakim była wspólna twórczość malarzy - bli¼niaków Efraima i Menasze Seidenbeutlów, uczniów prof. Tadeusza Pruszkowskiego w warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych. "Prace tych dwóch braci, malujących często wspólnie, a występujących zawsze wspólnie, wzbudzają uczucie głębokiej szczerości artystycznej. żadnej pozy, żadnej blagi modernistycznej czy fakturowej, głęboka poezja wyrazu i głębokie wczucie się w materiał malarski obrazu " (M. Sterling, za J. Pollakówna, s. 92).

Prezentowana praca powstała w Kazimierzu Dolnym, dokąd bracia malarze jeędzili na plener od 1925 roku. Urzeka kolorystyczną kompozycją, barwami nasyconymi Ewiatłem słonecznym, głębią rozgrzanej perspektywy powietrznej, śmiałościa pociągnięć pędzla.