Grafika reprodukowana w: I. Rylska "Katalog zbiorów grafiki tom I", MN we Wrocławiu, Wrocław, 1983, str. 61, kat. 2.
W. Odorowski, D. Sewer-Puchalska "Kolonia artystyczna w Krzemieńcu nad Ikwą", Muzeum Nadwiślańskie, Kazimierz Dolny, 2010, str. 53.
Grafik, studiował w Szkole Technicznej, Wydział Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego we Lwowie, którą ukończył w 1932. Przed wojną związany ze Lwowem, po wojnie osiadł w Gliwicach. Z technik graficznych uprawiał drzeworyt, linoryt i litografię.
Tematem jego prac jest architektura - portrety miast, widoki zaułków, pomniki dawnej kultury, a także motywy przemysłowe. Poza grafiką warsztatową zajmował się malarstwem ściennym i architekturą wnętrz.
drzeworyt,
18,5 x 23,7 cm
sygn. oł. p.d.: Z. Acedański; l.d.: Drzeworyt (ul. Miodowa Krzemieniec)
Grafika reprodukowana w: I. Rylska "Katalog zbiorów grafiki tom I", MN we Wrocławiu, Wrocław, 1983, str. 61, kat. 2.
W. Odorowski, D. Sewer-Puchalska "Kolonia artystyczna w Krzemieńcu nad Ikwą", Muzeum Nadwiślańskie, Kazimierz Dolny, 2010, str. 53.
Grafik, studiował w Szkole Technicznej, Wydział Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego we Lwowie, którą ukończył w 1932. Przed wojną związany ze Lwowem, po wojnie osiadł w Gliwicach. Z technik graficznych uprawiał drzeworyt, linoryt i litografię.
Tematem jego prac jest architektura - portrety miast, widoki zaułków, pomniki dawnej kultury, a także motywy przemysłowe. Poza grafiką warsztatową zajmował się malarstwem ściennym i architekturą wnętrz.