W 1978 ukończył Wydział Malarstwa, Grafiki i Rzeźby poznańskiej PWSSP. Otrzymał dyplom w pracowni S. Teisseyre`a. Jest profesorem na Wydziale Malarstwa PWSSP w Poznaniu oraz na Wydziale Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej. Szybko stworzył własny styl, malując oryginalne instalacje, w których pokrywał otaczające przedmioty farbą wyciskaną wprost z tubki. W swoich obrazach przenosił również motywy z dzieł wielkich mistrzów i dodawał do nich przedmioty, które wmonotowywał w swe prace. Czasami wystawia blejtramy ze swoimi obrazami na działanie deszczu, słońca i wiatru, z których powstają później abstrakcyjne kompozycje. Jego twórczość jest przewrotnym dialogiem z tradycją rzemiosła oraz mimetyczną funkcją sztuki. Artysta maluje, a raczej zostawia ślady materii w przestrzeni obrazu, pozwalając im przekształcać się w naturalny sposób. W cyklu Obrazy przejściowe, przejezdne i przelotne umieszcza ramy w przypadkowych miejscach w przestrzeni miejskiej wystawiając ją na działanie czynników takich, jak: brud, koła samochodów, stopy przechodniów czy wandalizm, a tym samym tworzy materialny wizerunek miasta.

342
Piotr C. KOWALSKI (ur. 1951, Mieszków)

ULICA KASPRZAKA W POZNANIU, 2003

Technika własna, płótno; 215 x 72 cm
Sygnowana: Piotr Kowalski / z cyklu "Obrazy przejezdne" / tytuł: "Ulica Kasprzaka w Poznaniu w dniu 08.08.2003 r w godzinach 10.04 - 14.00" / tech. Ślady opon samochodów przejeżdżających ul. Kasprzaka w Poznaniu w dniu 8 sierpnia 2003 roku między godz. 10.04 a 14.00 na płótnie bawełnianym zagruntowanym na biało / format 205 x 60 albo 215 x 72 / fragment większej całości / stempel: Kowalskiego Piotra

* droit de suite

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 1978 ukończył Wydział Malarstwa, Grafiki i Rzeźby poznańskiej PWSSP. Otrzymał dyplom w pracowni S. Teisseyre`a. Jest profesorem na Wydziale Malarstwa PWSSP w Poznaniu oraz na Wydziale Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej. Szybko stworzył własny styl, malując oryginalne instalacje, w których pokrywał otaczające przedmioty farbą wyciskaną wprost z tubki. W swoich obrazach przenosił również motywy z dzieł wielkich mistrzów i dodawał do nich przedmioty, które wmonotowywał w swe prace. Czasami wystawia blejtramy ze swoimi obrazami na działanie deszczu, słońca i wiatru, z których powstają później abstrakcyjne kompozycje. Jego twórczość jest przewrotnym dialogiem z tradycją rzemiosła oraz mimetyczną funkcją sztuki. Artysta maluje, a raczej zostawia ślady materii w przestrzeni obrazu, pozwalając im przekształcać się w naturalny sposób. W cyklu Obrazy przejściowe, przejezdne i przelotne umieszcza ramy w przypadkowych miejscach w przestrzeni miejskiej wystawiając ją na działanie czynników takich, jak: brud, koła samochodów, stopy przechodniów czy wandalizm, a tym samym tworzy materialny wizerunek miasta.