2013
wydruk pigmentowy, papier Hahnemühle Photo Rag 308 g, 100 x 150 cm,
sygn., dat. i opis na odwrocie,
nakład: 1/5 + 2 a.p.
Praca powstała w nawiązaniu do problemów konserwatorskich, jakie generują dzieła sztuki nowych mediów. W kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej w Seulu w Korei Południowej (MOCA) znajduje się praca Nam June Paika The More, The Better. Ta gigantyczną wieża zbudowana z 250 telewizorów potrzebuje od pewnego czasu bezustannego reperowania. Ponieważ nie ma jeszcze wypracowanych metod radzenia sobie z tego typu problemami, Muzeum zorganizowało w tej sprawie konferencję. Z publikacji, która powstała jako jej efekt wynika, że jednym z kilku rozwiązań jest demontaż rzeźby i pogrzebanie jej w magazynie.
Ulica jest ilustracją fikcyjnego wywożenia części pracy Nam June Paika z Muzeum. Głównym bohaterem fotografii jest mężczyzna ciągnący wózek obładowany zepsutymi telewizorami. Ta scena kojarzy się z koreańską ulicą, gdzie podobne wózki służą do zbierania makulatury. Inni bohaterowie zdjęcia to postaci zainspirowane scenami z dzieł sztuki koreańskiej, jak na przykład Listening to the Nightingale on Horseback Kima Hong-do czy film The meaning of 1/24 seconds Kima Ku-Lima.
Praca powstała we współpracy z National Art Studio, Changdong - National Museum of Contemporary Art, Seul. Jest efektem stypendium UNESCO na wyjazd do National Museum of Contemporary Art w Seulu.
estymacja: 5000 - 7000 zł