Wojciech Kossak uczył się u swego ojca Juliusza, następnie w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1871-73 u W. Łuszczkiewicza), Akademii w Monachium (od 1874 u A. Strähubera i W. Lindenschmidta) oraz w Paryżu (u L. Bonatta i A. Cabanela). W latach 1895-1902 w Berlinie pracował dla cesarza Wilhelma II. Mieszkał w Krakowie, ale miał także pracownię w warszawskim hotelu Bristol. Odbył podróże do Hiszpanii (ok. 1900 r.), Egiptu (1901 r.), Londynu (1905 / 06) oraz Stanów Zjednoczonych (1923/24, 1927, 1932). Był współautorem panoram: Racławice (1892-94), Berezyna (1895-96), Bitwa pod piramidami (1901) oraz studiów do panoramy Somosierra. Był niezwykle utalentowanym batalistą i malarzem koni. Malował sceny z wojen napoleońskich, okresu Księstwa Warszawskiego, wojny z bolszewikami, a także rodzajowe epizody z życia współczesnego wojska. Był ponadto wziętym portrecistą.
Olej, płótno; 50,5 x 70,5 cm
Sygnowany czarnym olejem p.d.: Wojciech Kossak | 1930
Na odwrocie czarną farbą napis p.d.: Stwierdzam |
autentyczność mojego podpisu | Wojciech Kossak;
oraz nieczytelne dwie pieczęcie - okrągła i prostokątna;
na krośnie ślady pieczęci z krakowskiego składu papieru Aleksandrowicza.
Do obrazu dołączona fotografia dzieła z oświadczeniem na odwrocie: zdjęcie fotograficzne na stronie |
odwrotnej, zrobionem jest z mojego |
obrazu |
Wojciech Kossak |
28 / II 1937;
Pozowała ojcu jako |
ułan córka Marja Pawli |
kowska Jasnorzewska
Wojciech Kossak uczył się u swego ojca Juliusza, następnie w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1871-73 u W. Łuszczkiewicza), Akademii w Monachium (od 1874 u A. Strähubera i W. Lindenschmidta) oraz w Paryżu (u L. Bonatta i A. Cabanela). W latach 1895-1902 w Berlinie pracował dla cesarza Wilhelma II. Mieszkał w Krakowie, ale miał także pracownię w warszawskim hotelu Bristol. Odbył podróże do Hiszpanii (ok. 1900 r.), Egiptu (1901 r.), Londynu (1905 / 06) oraz Stanów Zjednoczonych (1923/24, 1927, 1932). Był współautorem panoram: Racławice (1892-94), Berezyna (1895-96), Bitwa pod piramidami (1901) oraz studiów do panoramy Somosierra. Był niezwykle utalentowanym batalistą i malarzem koni. Malował sceny z wojen napoleońskich, okresu Księstwa Warszawskiego, wojny z bolszewikami, a także rodzajowe epizody z życia współczesnego wojska. Był ponadto wziętym portrecistą.