Jerzy Kossak kształcił się od najmłodszych lat w pracowni swojego dziadka- Juliusza oraz ojca- Wojciecha. Jego prace często mieściły się w kręgu tematów malowanych przez ojca- sceny z kampanii napoleońskiej, walki wojsk polskich Księstwa Warszawskiego, sceny z I wojny światowej. Artysta podejmował tematykę bliską tęsknotom i sentymentom polskiego odbiorcy, utrwalał mit Legionów polskich i zwycięskiej wojny z bolszewikami. Malował też znakomite portrety, sceny z polowań oraz duże kompozycje historyczne, często na zamówienie rządu i instytucji wojskowych- Tryptyk poświęcony Tadeuszowi Kościuszce, Bitwa pod Dytiatynem, Odwrót spod płonącej Moskwy, Cud nad Wisła, Reduta Ordona.
Olej, płótno naklejone na tekturę; 28,5 x 28,6 cm
Sygnowany brązowym olejem l. d.: Jerzy Kossak | 26
Jerzy Kossak kształcił się od najmłodszych lat w pracowni swojego dziadka- Juliusza oraz ojca- Wojciecha. Jego prace często mieściły się w kręgu tematów malowanych przez ojca- sceny z kampanii napoleońskiej, walki wojsk polskich Księstwa Warszawskiego, sceny z I wojny światowej. Artysta podejmował tematykę bliską tęsknotom i sentymentom polskiego odbiorcy, utrwalał mit Legionów polskich i zwycięskiej wojny z bolszewikami. Malował też znakomite portrety, sceny z polowań oraz duże kompozycje historyczne, często na zamówienie rządu i instytucji wojskowych- Tryptyk poświęcony Tadeuszowi Kościuszce, Bitwa pod Dytiatynem, Odwrót spod płonącej Moskwy, Cud nad Wisła, Reduta Ordona.