Rysunek powtarza scenę przedstawioną na obrazie Starcie ułana z kozakiem z 1900 roku (olej, płótno; 48,5 x 60,5) znajdującym się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Na lata 1903-14 przypada szczytowy okres w twórczości artysty. Cieszący się ogromną sławą i popularnością wśród publiczności, był często zapraszany do rezydencji arystokratycznych i na polowania. Sam również był doskonałym jeźdźcem. Zakosztował uroków życia dworskiego, pełnego barw, blasku i efektownych widowisk, które dawały mu okazję do przebogatych obserwacji, rozwijających jego umiejętności kompozycyjne i wyczulających na ruch, ekspresję oraz kolor.
Papier, ołówek;
23,6 x 19,6 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany l. d.: Jako żywo będę | WKossak
Na odwrociu: Polowanie w Narożnikach i Małachowie | dnia 16 i 17 Listopada 1904 | [podpis nieczytelny] | Józef Plater Konstanty Plater Edward Plater Janina Plater |
Paweł [... ] Stefan Dembiński | Paweł Popiel
Stan zachowania: w p. g. rogu uszkodzony papier
Rysunek powtarza scenę przedstawioną na obrazie Starcie ułana z kozakiem z 1900 roku (olej, płótno; 48,5 x 60,5) znajdującym się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Na lata 1903-14 przypada szczytowy okres w twórczości artysty. Cieszący się ogromną sławą i popularnością wśród publiczności, był często zapraszany do rezydencji arystokratycznych i na polowania. Sam również był doskonałym jeźdźcem. Zakosztował uroków życia dworskiego, pełnego barw, blasku i efektownych widowisk, które dawały mu okazję do przebogatych obserwacji, rozwijających jego umiejętności kompozycyjne i wyczulających na ruch, ekspresję oraz kolor.